M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Rz": Rynek karmy dla zwierząt wciąż z potencjałem

Katarzyna Woźniak | 18 lutego 2015, 06:00

Według danych zebranych przez dziennik "Rzeczpospolita" Polacy wydają na żywność dla swoich domowych pupili więcej niż na produkty dla niemowląt.

Jak poinformował dziennik "Rzeczpospolita", sprzedaż karmy w 2015 r. wzrośnie w Polsce o 4,7 proc. Jak przewidują analitycy Euromonitor International, Polacy wydadzą na karmę dla zwierząt 560 mln euro, czyli ok. 2,3 mld zł. Dla porównania firma badawcza podaje wydatki Polaków na żywność dla niemowląt, które w Polsce mają wynieść 277,2 mln euro, czyli ok. 1,2 mld zł. 

Dystrybutorzy produktów dla zwierząt przewidują, że w polskich gospodarstwach żyje ponad 8 mln psów i 6 mln kotów. Analitycy pracujący dla największych producentów karmy dla zwierząt (Mars i Nestle) przewidują, że w Polsce rynek będzie rósł jeszcze przez dwa-trzy lata. Janusz Lukoszek, dyrektor sprzedaży w kanale spożywczym i działu rozwoju Nestle Purina Pet Care, poinformował dziennik "Rzeczpospolita", że koncern zanotował w tym obszarze sprzedaży dużą dynamikę. W grudniu 2014 r. dynamika była o 20,3 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,