M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Startrack: rośnie grupa "light viewers" - osób, które TV oglądają rzadko

Piotr Machul | 19 lutego 2015, 06:00

Badanie SMG pokazuje, że ok. 20 proc. internautów, którzy oglądają telewizję, poświęca jej godzinę lub krócej w ciągu dnia. 

Z badania Startrack przeprowadzonego przez Starcom MediaVest Group (SMG) wynika, że w grupie internautów telewizja to nadal ważne i ciągle zasięgowe medium - 2/3 internautów ogląda telewizję codziennie lub prawie codziennie. Jednak internet jest już od telewizji bardziej powszechnie używany - 79 proc. internautów korzysta z niego codziennie (aż 69 proc. wielokrotnie w ciągu dnia). Jest także grupa ok. 8 proc. internautów, którzy w ogóle nie posiadają telewizora i nie jest to dla nich medium pierwszej potrzeby.
Równolegle widoczny jest przeciwny trend - nowoczesne telewizory stają się coraz bardziej powszechne. Płaski telewizor jest obecny już w 76 proc. gospodarstw domowych zamieszkanych przez internautów.
Z badania Startrack wynika, że ok. 10 proc. internautów korzysta z sieci za pomocą telewizora.
Analiza przygotowana przez SMG pokazuje, że powiększa się grupa tzw. light viewers - czyli ludzi, którzy oglądają telewizję rzadko, krótko i wybiórczo - zamiast tradycyjnie oglądać "wszystko jak leci". Startrack pokazuje, że ok. 20 proc. internautów, którzy oglądają telewizję, ogląda ją godzinę lub krócej w ciągu dnia. (Dla porównania: według Nielsena w 2014 r. Polak oglądał TV średnio przez 4 godziny i 20 minut dziennie).  


- Co ciekawe, "light viewers" łatwiej znaleźć w telewizji 
w okresie świątecznym. Spośród 20 dni o największym udziale widzów okazjonalnych aż 14 to dni przerwy świątecznej w grudniu i styczniu - zauważa Szymon Śliwiński, strateg w Starcom MediaVest Group.
Z badania wynika też, że wśród użytkowników większości serwisów VoD jest spora nadreprezentacja telewizyjnych "light viewers". Największy udział okazjonalnych widzów tradycyjnej telewizji dotyczy użytkowników serwisów Kinoplex i HBO Go. 

Czytaj więcej na temat: , , ,