Kraj

Reklama Nesquika narusza normy etyki reklamy

Komisja Komisji Etyki Reklamy zbadała kampanię Nestle Polska.

Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama telewizyjna marki Nesquik (Nestle Polska) jest niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy, ponieważ zawiera nieprawdziwe informacje co do reklamowanego produktu i tym samym wprowadza konsumentów w błąd. Produkt przedstawiany w reklamie jest nazywany “kakao”, podczas gdy nie spełnia on przewidzianych prawem wymogów dla kakao, określonych w rozporządzeniu dotyczącym jakości handlowej dla wyrobów kakaowych i czekoladowych.

W oświadczeniu firmy Nestle czytamy: “Faktycznie w reklamie telewizyjnej będącej przedmiotem skargi w sposób błędny użyte zostało słowo “kakao”, podczas gdy powinno być użyte słowo “napój kakaowy”, który odpowiada charakterowi produktu. Błąd, który wystąpił w reklamie, był wynikiem nieprawidłowego przetłumaczenia nazwy produktu na etapie przygotowywania etykiety produktu i mechanicznie został powielony również w reklamie telewizyjnej”.

Zespół orzekający wziął pod uwagę, iż skarżony, w odpowiedzi na skargę, przyznał, że błędnie oznaczono produkt w reklamie oraz docenił działania skarżonego, który niezależnie od złożonej skargi zmodyfikował reklamę w taki sposób, aby przekaz nie wprowadzał konsumentów w błąd.