M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Biedronka robi konkurencję kapitule Nike

Katarzyna Woźniak | 9 marca 2015, 06:00

Sieć Jeronimo Martins organizuje konkurs literacki, w którym można wygrać 100 tys. zł.

W ubiegłym tygodniu ruszył konkurs "Piórko 2015" organizowany przez sieć Biedronka (Jeronimo Martins Polska). To konkurs literacki - ma na celu wyłonienie najlepszego tekstu dla dzieci spośród prac debiutantów. Zwycięzca otrzyma nagrodę o wartości 100 tys. zł. Dodatkowo nagrodzony tekst stanie się kanwą dla drugiego etapu konkursu skierowanego do ilustratorów, a następnie zostanie wydany w formie książki w nakładzie kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy, która będzie do nabycia w ponad 2600 sklepach Biedronki w całej Polsce. Konkurs Biedronki został objęty honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.

Pomysł na projekt zrodził się w odpowiedzi na postępujący spadek czytelnictwa oraz malejące zainteresowanie książkami wśród najmłodszych odbiorców. Przy okazji konkursu podejmowane będą liczne działania promujące czytanie książek jako najlepszej drogi do rozwoju dziecięcej wyobraźni i intelektu.

Nadesłane prace będą oceniane przez dwa składy Kapituły Nagrody. Obok przedstawiciela Jeronimo Martins Polska w jury zasiądą: reprezentant wydawnictwa Zielona Sowa, zaproszonego do współpracy przy organizacji konkursu oraz odrębnie dla każdego z etapów konkursu po trzy postaci zajmujące się tworzeniem i popularyzacją tekstów lub ilustracji dla dzieci. Wśród członków Kapituły znajdują się znani i doświadczeni twórcy: Bohdan Butenko - ilustrator książek dla dzieci, Jarosław Gugała - dziennikarz, Renata Piątkowska - autorka książek dla dzieci, Rafał Witek - autor opowieści, wierszy i słuchowisk radiowych dla dzieci, Elżbieta Śmietanka-Combik, Katarzyna Nowowiejska i Aleksandra Krzanowska - ilustratorki książek dla dzieci, a także Agnieszka Karp-Szymańska - filolog oraz współzałożycielka popularnego portalu CzasDzieci.pl.


Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,