Zagranica

Alibaba inwestuje w Snapchat

Serwis chce wyłożyć 200 mln dolarów.

Serwis Alibaba ma w planach inwestycję na poziomie 200 mln dolarów w popularną aplikację komunikacyjną Snapchat. Firma chce wykorzystać reklamowo potencjał tego medium w dotarciu do najmłodszej grupy użytkowników.  
Snapchat pozwala użytkownikom na wysyłanie i odbieranie zdjęć i filmów, które znikają po kilku sekundach.
W ubiegłym roku Yahoo! zainwestowało 20 mln dolarów w Snapchat po sprzedaży swoich udziałów w serwisie Alibaba.
Snpachat został założony przez studentów Stanford University. Reklamy, które pojawiły się na Snapchacie, w ubiegłym roku przynosiły przychody na poziomie 750 tys. dolarów dziennie. Jako pierwsi z reklamą wystartowali na Snapchacie McDonald’s, Samsung, EA i Universal Pictures.
W maju ubiegłego roku użytkownicy Snapchata wysłali do siebie 700 mln zdjęć i filmów, a Snapchat Stories były przeglądane 500 mln razy dziennie.

(M&M Global)