Zagranica

Pepsi rusza z nowym, zmienionym Pepsi Challenge

Kampania Pepsi za miliony dolarów potrwa rok.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FfQfl_YkOEN0%22%7D
Pepsi wystartowała z działaniami marketingowymi w ramach projektu Pepsi Challenge. W ubiegłym tygodniu wielomilionowe działania rebrandingowe rozpoczęła Coca-Cola. Obaj marketerzy mają na celu podniesienie spożycia gazowanych i słodzonych napojów, które od miesięcy notują spadki sprzedaży.
W nowej komunikacji Pepsi nie walczy z Colą jako rywalem. Proponuje komunikację adresowaną do najmłodszego targetu, wykorzystując postaci popkultury i elementy street artu. 
W kampanii pojawią się wizerunku sportowców, muzyków, twórców mody i artystów. Będą namawiać konsumentów do podjęcia wspólnego wyzwania. Do pierwszego wyzwania namawia Nicola Formichetti, projektantka mody, dyrektor kreatywna i redaktorka modowa, znana ze współpracy z marką Diesel, Uniqlo i Lady Gagą. Zaproponowała wypełnienie butelek po Pepsi mieszanką wody i wybielacza, które załamują światło i w ten sposób proponuje rozświetlić ulice najbiedniejszych dzielnic wielkich miast. Usher, muzyk i kompozytor, z kolei zaprezentuje materiały z odkrywania kosmosu. W projekcie promocyjnym wezmą udział również Serena Williams, James Rodríguez i Usain Bolt. Ostartnim uczestnikiem pepsi Challenge jest Jerome Jarre, najbardziej aktywny użytkownik Snapchata.

W związku z kampanią pepsi proponuje również działania o charakterze pro bono: za każdym razem, kiedy w social mediach ktoś używa hashtagu PepsiChallenge, firma przekazuje 1 dolar organizacji non profit Litr Light, która ma zapewnić ekonomiczne oświetlenie w 18 krajach rozwijających się w ubogich rejonach świata.

(Popsop)