Kraj

Grupa Scripps Networks Interactive nabywcą większościowego udziału w TVN

Łączna kwota, którą nabywca zapłaci Grupie ITI i Grupie Canal+, to 584 mln euro.

Grupa ITI i Grupa Canal+ oficjalnie poinformowały o sprzedaży większościowego udziału w TVN, spółce Southbank Media Ltd., zarejestrowanej w Londynie. Spółka należy do amerykańskiej grupy Scripps Networks Interactive.
Zgodnie z warunkami transakcji to spółka N-Vision BV, zarejestrowana w Amsterdamie, która bezpośrednio i pośrednio kontroluje 52,7 proc. udziałów w TVN, będzie przejęta przez Southbank Media Ltd.
Łączna kwota, którą nabywca zapłaci Grupie ITI i Grupie Canal+, to 584 mln euro. Southbank Media Ltd. przejmie także dług w postaci obligacji o wartości nominalnej 300 mln euro, wyemitowanych przez Polish Television Holdings B.B.
Transakcja musi zostać jeszcze zaakceptowana przez stosowne urzędy nadzorujące rynek.
Scripps Networks Interactive jest producentem treści lifestyle’owych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem marek telewizyjnych i internetowych, takich jak: HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 mln odbiorców miesięcznie (w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki).
– Scripps Networks Interactive, firma rodzinna ze 140-letnią historią na rynku mediów, jest idealnym partnerem dla Grupy TVN i wszystkich zainteresowanych udziałowców. Jestem przekonany, że Scripps przyczyni się do dalszych, wyjątkowych sukcesów TVN, a jednocześnie wzbogaci krajobraz medialny w Polsce – powiedział Bruno Valsangiacomo, prezydent, współzałożyciel i udziałowiec Grupy ITI.
Z kolei Markus Tellenbach, prezes zarządu i dyrektor generalny TVN, stwierdził, że umowa ze Scripps Networks Interactive jest wyrazem uznania dla ciężkiej pracy i zaangażowania pracowników TVN w stworzenie największej i najbardziej znanej firmy medialnej w Polsce. – Cieszy nas, że staniemy się częścią Scripps Networks Interactive oraz że w nadchodzących latach będziemy razem rozwijać i wzmacniać pozycję naszej firmy – skomentował Tellenbach.
Bertrand Meheut, CEO Grupy Canal+, powiedział, że transakcja pozwoli jego firmie skoncentrować się na realizacji strategii związanej z płatną telewizją w Polsce. – Canal+ będzie w dalszym ciągu podtrzymywał swoje zainteresowanie rozwojem w Polsce, która jest dla grupy drugim największym rynkiem po Francji – zaznaczył Meheut.
Jego firma ma koncentrować się na rozwoju NC+, Będzie także blisko współpracować z TVN, do którego należy 32 proc. udziałów w NC+. – Scripps Networks Interactive będzie więc naszym kluczowym partnerem i jesteśmy bardzo zadowoleni z perspektywy naszej współpracy – dodał szef Grupy Canal+.
W opinii Kennetha Lowe’a, przewodniczącego rady nadzorczej, prezesa zarządu i dyrektora generalnego Scripps Networks Interactive, transakcja ta stanowi ważny krok w strategicznym umacnianiu międzynarodowej pozycji jego firmy i zapewnia znaczący wzrost zasięgu w Europie. – Polska ma dynamiczny rynek medialny z dużym potencjałem rozwojowym. TVN ma imponujące portfolio kanałów oraz serwisów i stanowi niezwykle kreatywną firmę, osiągającą pod kierownictwem Markusa Tellenbacha świetne wyniki finansowe – uważa Lowe.
Grupa TVN obecnie nadaje 11 kanałów telewizyjnych. W połowie kwietnia ma uruchomić dwa nowe telewizyjne projekty tematyczne (przekształcone z dwóch innych).