Zagranica

David Wheldon prezesem WFA

Dotychczasowy globalny dyrektor marketingu Barclays mianowany prezesem The World Federation od Advertisers.

The World Federation of Advertisers mianowała swoim prezesem dotychczasowego globalnego dyrektora marketingu Barclays. Wheldon na tym stanowisku zastąpi dawnego globalnego dyrektora marketingu Pernod Ricard Martina Rileya, który pełnił tę funkcję od 2013 r.

Wheldon odegrał zasadniczą rolę w rozwoju i tworzeniu podstaw nowego ładu w Barclays, kiedy firma nalazła się w tarapatach w związku zarzutami amerykańskich i brytyjskich regulatorów.
Karierę zawodową rozpoczął w branży reklamowej, pracował m.in. dla Saatchi & Saatchi, WCSR Matthews Marcantonio i Lowe Howard Spink; następnie był globalnym dyrektorem reklamy Coca-Coli.
Wheldon stał również na czele BBDO Europe, a także szefował teamowi WPP, który pracował dla marki Vodafone.
Przy okazji okresowego spotkania członków WFA, które odbyło się w tym roku po raz pierwszy w Afryce, w Marrakeszu, organizacja ujawniła równiez kolejne nazwiska, które dołączyły do struktur: global media manager Shell America Campos Silva, CMO Grupo Bimbo Francisco Casa de Falguera oraz Paloma Castro Martinez, globalny dyrektor ds. korporacyjnych.

(M&M Global)