Skoda Auto Polska rozpoczęła kampanię reklamową nowej Skody Octavii. “Celem kampanii jest uświadomienie klientom, że na rynek wprowadzona została zupełnie nowa Octavia” – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marketingu w Skoda Auto Polska. Na rynku jest obecnie sprzedawana Octavia tzw. jedynka, ale nowa Octavia określana jako Octavia II generacji ma być całkowicie inaczej pozycjonowana. “Jedynka” jest modelem, który w kategorii aut kompaktowych mieści się między klasą średnią a niższą. Nowa Octavia jest pozycjonowana jako samochód luksusowy między klasą średnią i wyższą. Materiały reklamowe przygotowała agencja reklamowa PZL, a za planowanie i zakup mediów odpowiadał dom mediowy Carat Polska. Kampania potrwa do końca listopada br. Będzie miała miejsce na nośnikach reklamy zewnętrznej, w prasie, telewizji i internecie. Od połowy września do 26 listopada layouty promujące Octavię będą się ukazywały m.in. w: “Gazecie Wyborczej”, “Rzeczpospolitej”, “Newsweeku”, “Wprost” i “Auto Motor i Sport”. Na potrzeby kampanii agencja opracowała trzy layouty. Założenie jest takie, że w kampanii prasowej są wykorzystywane powierzchnie na dwóch kolejnych prawych stronach gazet. Outdoor będze widoczny przez cały wrzesień – auto znajduje się głównie na billboardach formatu 6×3 m oraz na większych formatach, ale spółka nie podaje dokładnie, jakie nośniki wykorzystała i z jakich firm outdoorowych korzystała. Spot z Octavią w roli głównej będzie emitowany od połowy września do 4 października w TVP, TVN-ie i Polsacie. Później w ramach przypomnienia kampanii widzowie zobaczą go także od 8 do 29 listopada. Kampania internetowa ruszy za dwa tygodnie i potrwa przez miesiąc. Będzie się toczyła z wykorzystaniem różnych form reklamy internetowej (m.in. bannerów i interstitiali) m.in. w portalach Wirtualna Polska i o2. Uderzenie internetowe przygotowała agencja Connecto. Wsparciem działań w mediach będzie akcja marketingu bezpośredniego. Do potencjalnych klientów trafi mailing zachęcający do jazd próbnych i zakupu samochodu. Reklama nowej Octavii ma trafiać do osób w wieku 35-55 lat, z wykształceniem i dochodami powyżej średniej, mieszkających w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Do końca bieżącego roku na rynek trafi także nowa wersja Octavii “jedynki” – model ten będzie nazywany Tour. W 2003 r. koncern sprzedał w Polsce 43 419 samochodów (źródło: Samar). Wydatki reklamowe Skoda Auto Polska w ubiegłym roku wyniosły natomiast 54,5 mln zł (źródło: Expert Monitor). (PU, MG)