Kraj

Skoda Auto Polska promuje nową wersję modelu Octavia

Skoda Auto Polska rozpoczęła kampanię reklamową nowej Skody Octavii. "Celem kampanii jest uświadomienie klientom, że na rynek wprowadzona została zupełnie...

Skoda Auto Polska rozpoczęła kampanię reklamową nowej Skody Octavii. “Celem kampanii jest uświadomienie klientom, że na rynek wprowadzona została zupełnie nowa Octavia” – mówi Łukasz Zadworny, dyrektor marketingu w Skoda Auto Polska. Na rynku jest obecnie sprzedawana Octavia tzw. jedynka, ale nowa Octavia określana jako Octavia II generacji ma być całkowicie inaczej pozycjonowana. “Jedynka” jest modelem, który w kategorii aut kompaktowych mieści się między klasą średnią a niższą. Nowa Octavia jest pozycjonowana jako samochód luksusowy między klasą średnią i wyższą. Materiały reklamowe przygotowała agencja reklamowa PZL, a za planowanie i zakup mediów odpowiadał dom mediowy Carat Polska. Kampania potrwa do końca listopada br. Będzie miała miejsce na nośnikach reklamy zewnętrznej, w prasie, telewizji i internecie. Od połowy września do 26 listopada layouty promujące Octavię będą się ukazywały m.in. w: “Gazecie Wyborczej”, “Rzeczpospolitej”, “Newsweeku”, “Wprost” i “Auto Motor i Sport”. Na potrzeby kampanii agencja opracowała trzy layouty. Założenie jest takie, że w kampanii prasowej są wykorzystywane powierzchnie na dwóch kolejnych prawych stronach gazet. Outdoor będze widoczny przez cały wrzesień – auto znajduje się głównie na billboardach formatu 6×3 m oraz na większych formatach, ale spółka nie podaje dokładnie, jakie nośniki wykorzystała i z jakich firm outdoorowych korzystała. Spot z Octavią w roli głównej będzie emitowany od połowy września do 4 października w TVP, TVN-ie i Polsacie. Później w ramach przypomnienia kampanii widzowie zobaczą go także od 8 do 29 listopada. Kampania internetowa ruszy za dwa tygodnie i potrwa przez miesiąc. Będzie się toczyła z wykorzystaniem różnych form reklamy internetowej (m.in. bannerów i interstitiali) m.in. w portalach Wirtualna Polska i o2. Uderzenie internetowe przygotowała agencja Connecto. Wsparciem działań w mediach będzie akcja marketingu bezpośredniego. Do potencjalnych klientów trafi mailing zachęcający do jazd próbnych i zakupu samochodu. Reklama nowej Octavii ma trafiać do osób w wieku 35-55 lat, z wykształceniem i dochodami powyżej średniej, mieszkających w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Do końca bieżącego roku na rynek trafi także nowa wersja Octavii “jedynki” – model ten będzie nazywany Tour. W 2003 r. koncern sprzedał w Polsce 43 419 samochodów (źródło: Samar). Wydatki reklamowe Skoda Auto Polska w ubiegłym roku wyniosły natomiast 54,5 mln zł (źródło: Expert Monitor). (PU, MG)