M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Paypal zbadał, jak Polacy przygotowują się do Wielkanocy

Katarzyna Woźniak | 18 marca 2015, 06:00

Co drugi Polak na święta wyda od 200 do 500 zł.

Z tegorocznego badania Payback Opinion Poll, wynika, że 66 proc. Polaków rozpocznie przygotowania do Wielkanocy od wiosennych porządków. Co drugi Polak na zakupy wielkanocne wyda od 200 do 500 zł. 28 proc. osób deklaruje, że będzie to mniej niż w poprzednich latach, natomiast 66 proc. ankietowanych zamierza oszczędzać na przedświątecznych zakupach. Po produkty na świąteczny stół udamy się głównie do hipermarketów i dyskontów. Ponad połowa Polaków zamierza wesprzeć w tym czasie najuboższych.

66 proc. ankietowanych chce zacząć porządki z początkiem wiosny. Ponad połowa respondentów (53 proc.) uważa tę czynność za przyjemną. Prawie wszyscy będą sprzątać sami lub z rodziną. To panie (63 proc.) raczej niż panowie (33 proc.) wybiorą się na zakupy w poszukiwaniu nowych ubrań. Wiosenne porządki wg kobiet to również czas zadbania o siebie, dlatego planują zainwestowanie w zabiegi pielęgnacyjne (30 proc.), zajęcia ruchowe (36 proc.) i kulturalne (22 proc.). Panowie z zadań wiosennych najbardziej lubią sprzątanie auta (24 proc.). Jednogłośnie zarówno dla pań, jak i panów najmniej lubianym punktem wiosennych porządków jest mycie okien (36 proc. kobiet, 40 proc. mężczyzn).
76 proc. zapytanych przez Payback respondentów deklaruje, że chemię gospodarczą kupi w hipermarketach i dyskontach. Z usług sklepów online oraz dostawy bezpośrednio na wskazany adres skorzysta zaledwie 2 proc. osób. Poziom wydatków na artykuły czyszczące jest taki sam jak w 2014 r. 31 proc. ankietowanych wyda na chemię gospodarczą od 51 do 100 zł. Prawie połowa natomiast zainwestuje więcej niż 100 zł.

Czytaj więcej na temat: