Kraj

Grey Warszawa wdraża sieciowe narzędzia planowania strategicznego

Agencja reklamowa Grey Worldwide Warszawa pracuje nad wprowadzeniem do oferty nowych narzędzi planowania strategicznego. "Implementacja rozwiązań sieciowych oraz praca nad...

Agencja reklamowa Grey Worldwide Warszawa pracuje nad wprowadzeniem do oferty nowych narzędzi planowania strategicznego. “Implementacja rozwiązań sieciowych oraz praca nad projektami lokalnymi są odpowiedzią na potrzeby naszych obecnych i potencjalnych klientów. W rankingach satysfakcji klientów z pracy agencji reklamowych publikowanych w raporcie magazynu “MMP” prawie we wszystkich wymiarach Grey plasuje się na czołowych pozycjach. Niżej zostały ocenione możliwości planowania strategicznego. Poprzez utworzenie działu strategii i wdrażanie nowych narzędzi chcemy ten stan zmienić” – mówi Maciej Tesławski, strategic director Grey Worldwide Warszawa. Agencja wprowadza do bieżącej pracy projekty Brand Call Analysis, Benefit Chain, Copy Analysis i narzędzie o roboczej nazwie Consumer Dialog. Pierwsze z nich stanowi analizę marki w kontekście badań barier i wzmacniania jej więzi z konsumentami. Drugie ma pozwolić na identyfikację poszczególnych potrzeb konsumenckich, łączenie ich w hierarchie i określenie wagi każdej z nich dla efektu końcowego. Trzecie ma umożliwić analizę komunikacji marketingowej konkurencji, tak aby możliwa była identyfikacja strategii stojącej za jej kampaniami reklamowymi. Ostatnie, które na razie nazwano Consumer Dialog, dopiero jest kształtowane w sieci Grey Worldwide na poziomie międzynarodowym. Jego celem jest uplasowanie poszczególnych grup konsumentów wedle ich poziomu lojalności wobec konkretnej marki. Na bazie tego typu analizy mają być dobierane kanały komunikacji z konsumentami i w konsekwencji monitoring skuteczności podjętych działań. “Jednym z ważniejszych celów poza samą implementacją narzędzi strategicznych jest wprowadzenie kultury ich używania wraz z klientami. Strategia komunikacji i konsulting strategiczny w marketingu są w Polsce bardzo młodymi dziedzinami. Nie możemy się dziwić, że ich potencjał wciąż nie jest w pełni wykorzystywany” – twierdzi Jacek Studziński, account planner Grey Worldwide Warszawa. Wszystkie nowe narzędzia mają zostać wprowadzone do oferty do końca br. Na bazie niektórych z nich przeprowadzono już kilka projektów zrealizowanych przez agencję. W przypadku analiz Benefit Chain i Consumer Dialog ma zostać nawiązana współpraca z lokalnymi firmami badawczymi. (JP)