Kraj

Reklama "Dropss" (Netia) niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy

Reklama narusza dobre obyczaje i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.

Reklama "Dropss" (Netia) niezgodna z Kodeksem Etyki Reklamy
W treści skargi, która została zgłoszona do Komisji Etyki Reklamy (KER), czytamy: “Reklama nawiązuje do używania narkotyków – sama nazwa drops to popularne określenie Ecstasy. Jest to skrajnie nieodpowiedzialne, szczególnie, że cała wizualizacja z przesuniętymi kolorami ma sugerować halucynacje. Czy używanie narkotyków ma być promowane?” – pisownia oryginalna.

“W odpowiedzi na skargę konsumencką wyjaśniamy, że nazwa brandu “Dropss” i logo tej marki mają w założeniu twórców identyfikacji wizualnej wzbudzać pozytywne skojarzenia z zapomnianymi już dziś słodyczami. Dropsy są dla pokolenia będącego grupą docelową marki słodkim synonimem bezpiecznego, beztroskiego i pełnego zabaw dzieciństwa. (…) Dlatego właśnie Dropss jest taki, jaki jest mały, słodki cukierek. Konsumenci mogą cieszyć się jego smakiem przez chwilę i zawsze w razie potrzeby sięgnąć po kolejnego (tu: dostęp do internetu bez umowy długoterminowej abonament przedłużany z miesiąca na miesiąc)” – czytamy w oświadczeniu przesłanym do KER przez przedstawicieli Netii.

Zespół Orzekający dopatrzył się jednak w reklamie naruszenia normy art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy. Reklama narusza dobre obyczaje i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej, ponieważ zawarte w reklamie hasła, motywy i odwołania (przykładowo w slangu młodzieżowym można się spotkać z określeniem narkotyków słowem “drops”) nawiązują do substancji odurzających oraz odmiennego stanu po ich spożyciu – stwierdził KER.

Kampanię Netia prowadzi we współpracy z domem mediowym Value Media oraz agencją Fenomem.