Zagranica

Aldi w Wielkiej Brytanii wchodzi w e-commerce

Niemiecka sieć dyskontowa prowadzi pierwsze próby handlu online na Wyspach.

Niemiecka sieć dyskontowa Aldi robi pierwsze testy e-commerce na terenie Wielkiej Brytanii. Od ponad dziesięciu lat istnienia na brytyjskim rynku sieć rozważała, czy zdecydować się na taki krok. Przygotowania do otwarcia sklepu internetowego są w ostatniej fazie.
Rynek brytyjski jest wyjątkowy ze względu na dużą popularność zakupów spożywczych online, robi je 80 proc. konsumentów. Dotychczas pionierem i liderem e-commerce było Tesco. W 2014 r. Tesco odnotowało 8 proc. sprzedaży zakupów spożywczych przedświątecznych właśnie w internecie.

Nieoficjalnie mówi się o tym, Aldi będzie stosować e-commerce również w Hiszpanii i Portugalii. W Australii dwa lata temu sieć dyskontowa uruchomiła sklep alkoholowy online.

(Lebensmittelzeitung)