Zagranica

Volvo tworzy trzy nowe regiony

Należący do chińskiego holdingu Zhejiang Geely Holding Group Co. szwedzki producent samochodów Volvo poinformował o zredefiniowaniu swojego biznesu i podziale na trzy nowe strefy geograficzne.

Trzy nowe regiony Volvo obejmują: kontynenty obydwu Ameryk, w skład drugiego wchodzą Europa, Bliski Wschód oraz Afryka, trzeci tworzą kraje azjatyckie.

Według oświadczenia Håkana Samuelssona, chief executive Volvo, nowy podział powinien umożliwić zdecydowanie szybszą reakcję na dynamicznie zmieniające się potrzeby konsumentów. Szef Volvo ambitnie zapowiedział, że jego firma zamierza sprzedawać globalnie 800 tys. aut w ciągu roku (w 2014 r. sprzedaż ta osiągnęła poziom 465 866 sztuk), podkreślił przy tym, że o ile w Chinach Volvo odnotowuje zadowalające wzrosty, a w Europie sytuacja wydaje się stabilna, o tyle w Ameryce Północnej trwa dominacja niemieckich i japońskich konkurentów (w 2014 r. w USA sprzedaż Volvo spadła o blisko 8 proc.).

(Wsj.com)