Kraj

Fundusz MCI inwestuje w 4screens

Z platformy do tworzenia aplikacji dla wielu ekranów korzystają m.in. TVN, TVP i 4Fun Media.

4screens.net to polski start-up, platforma pozwala firmom z branży medialnej, marketingowej oraz
e-commerce tworzyć interaktywne aplikacje dostępne na wielu ekranach. Internet Ventures FIZ, fundusz z Grupy MCI Management (MCI), którego współudziałowcem jest Krajowy Fundusz Kapitałowy (KFK), podpisał umowę inwestycyjną ze spółką Nopattern, producentem 4screens. Strony nie ujawniają dokładnej kwoty transakcji. Fundusz zainwestuje w spółkę kilka milionów złotych, obejmując w niej mniejszościowe udziały. Inwestycja ma pomóc we wprowadzeniu projektu na rynek międzynarodowy.

Z narzędzi 4screens korzystają polscy nadawcy telewizyjni, m.in. TVN (“Kuba Wojewódzki”, “You can dance”), TVP (“The voice of Poland”, “Dzięki Bogu już weekend” oraz “SuperSTARcie”) czy 4fun Media (aplikacja FunAPP dostępna w Google Play, App Store oraz Windows Store).

– Około 90 proc. wszystkich interakcji z mediami odbywa się na różnych ekranach – mówi założyciel oraz dyrektor zarządzający 4screens Piotr Szostak. – Coraz powszechniejszy jest tzw. multiscreening. Widzowie oglądają telewizję, korzystając równocześnie z dodatkowego urządzenia – telefonu, tabletu, laptopa, z którym nadawcy muszą walczyć o uwagę. Aplikacje second screen zwiększają zaangażowanie odbiorców oraz oferują nowe możliwości reklamowe – dodaje.