M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pepsi zepchnęła Diet Coke z pozycji wicelidera amerykańskiego rynku

( red. ) | 30 marca 2015, 06:00

W Stanach w ub.r. Pepsi-Cola zepchnęła Diet Coke z fotela wicelidera pod względem sprzedaży wolumenowej napojów gazowanych. Sprzedaż tych napojów spadła na rynku amerykańskim dziesiąty rok z rzędu - tym razem o 0,9 proc., głównie na rzecz wód mineralnych i herbat mrożonych.

Sztandarowy produkt koncernu z Atlanty, czyli Coca-Cola, pozostał w ub.r. liderem rynku amerykańskiego napojów gazowanych z udziałami na poziomie 17,6 proc., co oznacza wzrost rok do roku o 0,1 proc. Na drugim miejscu znalazła się Pepsi-Cola z udziałami na poziomie 8,8 proc. (spadek wolumenu o 1,8 proc.), a na trzecim wicelider od 2010 r. Diet Coke z udziałami w wysokości 8,1 proc. (spadek wolumenu o 6,6 proc.).

Sprzedaż wolumenowa napojów bezalkoholowych (w tym butelkowanej wody mineralnej) wzrosła w Stanach w ub.r. o 1,7 proc. (rok wcześniej był to spadek 1,6 proc.).

W 2014 r. w całym rynku napojów bezalkoholowych w Stanach udziały wolumenowe obydwu największych graczy wzrosły o 0,3 proc., liderem rynku pozostaje Coca-Cola z udziałami na poziomie 33,6 proc. (spadek r./r. o 0,5 proc.), udziały wicelidera PepsiCo. spadły w omawianym okresie o 0,3 proc. do pułapu 25,4 proc.

Coraz więcej analityków wskazuje, że na przełomie 2016/17 r. pod względem sprzedaży wolumenowej sprzedaż wody butelkowanej będzie w Stanach większa niż napojów gazowanych. Wartość w Stanach segmentu sprzedaży detalicznej napojów gazowanych w ub.r. szacowana jest na 77,4 mld dol.

(wsj.com)

Czytaj więcej na temat: , , ,