M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Facebook wciąż myśli o Chinach

( red. ) | 31 marca 2015, 06:00

Serwis, chociaż nie jest dostępny dla Chińczyków, chce pozyskać chińskich reklamodawców, są też znaki, że wciąż nie porzucił planów wejścia na ten rynek.

Facebook wciąż myśli o chińskim rynku. Władze co prawda pozbawiły Chińczyków dostępu do portalu (podobnie jak do Twittera), ale Facebook chce pozyskać reklamodawców. Amerykański gigant socialmediowy pozyskał w Hongkongu już drugiego partnera, który będzie pośredniczył w sprzedaży reklam w Facebooku chińskim firmom. Mogą one dotrzeć do 1,4 mld użytkowników na całym świecie. Wygląda jednak na to, że apetyty Facebooka są większe. W październiku ub.r. Mark Zuckerberg odwiedził Pekin, gdzie spotkał się na uniwersytecie ze studentami, a także menedżerami czołowych chińskich firm technologicznych, jak serwis e-commerce Alibaba czy producent smartfonów Xiaomi. 

Google kilka lat temu wycofał część usług z rynku chińskiego w związku z zarzutami, że władze cenzurują internet. Nadal jednak zatrudnia około 500 osób w Pekinie, które m.in. zajmują się sprzedażą reklam desktop i mobile. Uruchomił także w języku chińskim kanał YouTube dla deweloperów oraz dał deweloperom w tym kraju dostęp do sklepu z aplikacjami Google Play. Przychody Google z rynku chińskiego za III kwartał 2013 r. zamknęły się kwotą 1,5 mln juanów, co oznacza 19-proc. wzrost rok do roku. 

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,