M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Grolsch na 400. urodziny coraz bardziej kulturalny

Katarzyna Woźniak | 2 kwietnia 2015, 06:00

Startuje ogólnopolska kampania outdoorowa przygotowana przez warszawski oddział GPD.

W tym roku Grolsch świętuje 400-lecie swojego istnienia. Wczoraj ruszyła ogólnopolska kampania outdoorowa przygotowana przez warszawski oddział agencji GPD Agency.
W ramach prowadzonej kampanii do sklepów trafiły nowe, limitowane opakowania zaprojektowane przez 400 artystów z całego świata, także z Polski.
Jednym z głównych komunikatów marki od lat jest wiara w siłę kreatywności, ekspresji i niezależnego myślenia. Marka przekonuje również, że od lat łączy to, co klasyczne i doskonale znane, z nowym, twórczym myśleniem. Najnowsza kampania opiera się na kreatywnej zabawie sztuką, stąd pomysł wykorzystania w outdoorze klasycznych dzieł światowego malarstwa, które w zestawieniu z hasłami na nowo komentują miejską rzeczywistość i udowadniają, że epoka memów ma w sobie wiele z Belle Époque. Grolsch stawia na przełamywanie stereotypów nie tylko w kontekście myślenia o piwie, ale także w sferze pojmowania sztuki i kultury. Arcydzieła światowego malarstwa marka osadziła w miejskiej przestrzeni i dodaje współczesny komentarz. Za kreację i przygotowanie materiałów OOH do druku odpowiedzialny jest warszawski oddział GPD Agency. Działania digital i social media prowadzi agencja Lubię To. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC. Działania PR zaplanowała i prowadzi agencja Tailor Made PR.

Wraz z kampanią outdoorową do sklepów trafiły piwa w nowych, limitowanych opakowaniach. Pod koniec zeszłego roku w Amsterdamie spotkało się 400 artystów z całego świata, w tym także z Polski. Nasz kraj reprezentowali Xawery Deskur Wolski, Hubert Gromny, Marta Zawadzka oraz Michał Korchowiec - artyści wcześniej związani z festiwalem Grolsch Art.Boom. Twórcy stworzyli podczas spotkań warsztatowych w Holandii okazjonalne opakowania Grolscha. Limitowane edycje są dostępne w sklepach na całym świecie, także w Polsce.

W Polsce od kilku miesięcy osią działań marki jest inicjatywa "Za Grolsch kultury”, w ramach której prowadzony jest m.in. program przyznawania grantów finansowych dla młodych artystów. Program jest realizowany we współpracy z platformą crowdfoundingową wspieramkulture.pl. Dofinansowanie ze strony Grolscha pozwoliło m.in. Samborowi Kostrzewie, znanemu jako Sambor, wydać drugą płytę pt. "Bruksizm", dziewczynom z folkowego zespołu Same Suki nakręcić najnowszy teledysk "Siedem”, a fundacji Hi!Art wystawić spektakl "Rodzina”, którego premiera jest zaplanowana na 18 kwietnia. Niebawem ruszy kolejna pula grantów, dzięki której powstaną nowe, kreatywne projekty artystyczne. Pod patronatem "Za Grolsch kultury” działa również projekt "Creative Network”, czyli cykliczne spotkania i warsztaty z twórcami kultury i sztuki w najważniejszych miejscach na kulturalnej mapie polskich miast. Do grona "Creative Network’ należą m.in. trójmiejska Zatoka Sztuki, poznański Kontener Art., warszawski Plac Defilad czy chorzowski Kontener Cooltury. Platforma wspiera także rozwój polskich festiwali, zarówno muzycznych, jak i filmowych czy streetartowych. Tego lata "Za Grolsch kultury” kolejny rok z rzędu wesprze m.in. Off Festival, T-Mobile Nowe Horyzonty oraz Grolsch Art.Boom.