M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

2,6 mld zł był wart rynek reklamy internetowej w ub.r.

Maciej Florek | 7 kwietnia 2015, 06:00

Niekwestionowanym liderem pod względem wartości jest wciąż display.

Według badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, w 2014 r. dynamika reklamy online w Polsce wyniosła 7,2 proc. i przełożyła się na dodatkowe 176 mln zł wydane na komunikację cyfrową w porównaniu z wcześniejszym rokiem. Wartość wydatków w roku ubiegłym wyniosła tym samym 2,6 mld zł. Największą dynamiką wykazała się reklama w urządzeniach mobilnych, mediach społecznościowych oraz wideo online.

W drugim półroczu 2014 r. dynamika wzrostu wartości reklamy cyfrowej przyspieszyła względem pierwszych dwóch kwartałów do ok. 9 proc. (odpowiednio: Q3 = 9,1 proc., Q4 = 8,9 proc.). Tym samym na koniec roku indeks wyniósł 7,2 proc., po słabszym pierwszym półroczu na poziomie 5,4 proc. rok do roku. Udział poszczególnych formatów w torcie reklamowym online nie zmienił się znacznie w stosunku do 2013 r. Reklama graficzna, marketing w wyszukiwarkach oraz ogłoszenia odnotowały wzrosty, podczas gdy e-mail marketing niewielki spadek.

Niekwestionowanym liderem pod względem wartości jest wciąż display. Reklama graficzna wypracowała 44,5 proc. udziału w torcie reklamowym online, odnotowując dynamikę na poziomie 7 proc. Swoją pozycję zawdzięcza przede wszystkim wideo online z udziałem 7,5 proc. i dynamiką na poziomie 16 proc., social mediom (6,1 proc. udziału i wzrost o 33 proc. r./r.) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych (5,4 proc. udziału przy wzroście o 122 proc. r./r.). 

Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak przed rokiem najbardziej aktywne były: motoryzacja (18 proc. udziału), finanse (12 proc.) i handel (11 proc.).

Czytaj więcej na temat: ,