M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pedigree z kampanią 360 stopni na rzecz adopcji

Katarzyna Woźniak | 7 kwietnia 2015, 06:00

Marka uczy szacunku do zwierząt i odpowiedzialności.

Ruszyła niestandardowa kampania marketingowa marki Pedigree, której celem jest edukacja w obszarze odpowiedzialnej opieki nad zwierzętami i promocja adopcji psów ze schronisk. Działania zaplanowane w ramach kampanii będą realizowane w wielu kanałach komunikacji, począwszy od współudziału marki w programie telewizyjnym "Przygarnij mnie”, poprzez działania w obszarze digital oraz social mediów (platforma Psadoptuj), a także akcje w sektorze handlowym.
Wszystkie zaplanowane aktywności skupiać się będą na promowaniu odpowiedzialnej opieki nad psami, w tym prawidłowego żywienia oraz zachęcaniu do przemyślanej adopcji zwierząt ze schronisk. Główne filary tej kampanii obejmują takie kanały komunikacji, jak: telewizja – udział marki w roli sponsora programu "Przygarnij mnie” (TVP2), digital, akcje w sieciach handlowych oraz rozwiązanie mobilne i strona WWW – platforma adopcyjna Psadoptuj.
Głównym elementem kampanii jest udział marki w programie telewizyjnym "Przygarnij mnie”, który prezentuje  historie siedmiu psów zaadoptowanych na stałe przez ambasadorów akcji. Sponsorami programu są: marka Pedigree i firma Bayer. Jak zapewnia firma, platforma Psadoptuj, która została uruchomiona równolegle z programem, to pierwsza ogólnopolska platforma internetowa, która w innowacyjny sposób pomaga w znalezieniu domów dla jak największej liczby psów przebywających w schroniskach w Polsce. Użytkownik ma dwie opcje wyszukiwania psów: tradycyjny sposób na podstawie określonych kryteriów i filtrów (wiek, płeć, waga, sierść itp.) oraz niekonwencjonalna forma, która pozwala stworzyć prototyp psa wymarzonego, a następnie na jego podstawie wybrać z bazy psa najbardziej zbliżonego do wzoru. Zdjęcie wybranego do adopcji psa, również ze swoim wizerunkiem, można opublikować na profilu w Facebooku, zachęcając tym innych do zaangażowania się w akcję. Każdy, kto adoptuje psa, również niezależnie od Psadoptuj, będzie mógł poprzez platformę otrzymać dla swojego pupila wyprawkę ufundowaną przez Pedigree. Na platformie znajduje się również stale aktualizowana sekcja poradnicza w zakresie szeroko pojętej opieki nad zwierzętami, redagowana wspólnie z ekspertami z zakresu medycyny weterynaryjnej i żywienia oraz behawiorystyki psów.
W ramach ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej marka Pedigree planuje także szereg aktywności do konsumentów, m.in.: loterię z możliwością wygrania wyprawki dla psa, akcje promocyjne w wybranych sieciach handlowych, specjalne ekspozycje w sklepach oraz szerokie portfolio produktów, w tym niedawno wprowadzony zestaw produktów dla psów małych ras.
Marka Pedigree współpracuje z domem mediowym MediaCom, który odpowiada za implementację strategii mediowej dla marki Pedigree, z kolei MediaCom Beyond Advertising realizuje działania związane z udziałem marki jako głównego sponsora w produkcji telewizyjnej "Przygarnij mnie", odpowiadając m.in. za wsparcie mediowe i współpracę z Blue Angels Branded Entertainment & TV Sponsorship.  
Za komunikację ATL Pedigree związaną z obecnością marki w programie "Przygarnij mnie" odpowiada agencja BBDO, a przygotowanie i prowadzenie platformy Psadoptuj (m.in. strona www, aplikacja mobilna) powierzono DDB & Tribal. Sesja zdjęciowa psów do aplikacji Psadoptuj oraz materiałów POS zrealizowana została przez dom produkcyjny zrzeszony w ramach grupy DDB – agencję CutCut. Edelman Polska zajmuje się obszarem komunikacji i PR dla Pedigree, a także wspólnie z agencją Pro-Creation realizuje działania w tzw. ekosystemie digitalowym. Program telewizyjny realizują Telewizja Polska oraz producent wykonawczy Jake Vision Sp. z o.o.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,