Kraj

Rekordowe inwestycje marketingowe Unilevera

Międzynarodowy koncern Unilever przedstawił raport, z którego wynika, że w ub.r. wydatki marketingowe firmy osiągnęły rekordowy poziom 6 mld USD....

Międzynarodowy koncern Unilever przedstawił raport, z którego wynika, że w ub.r. wydatki marketingowe firmy osiągnęły rekordowy poziom 6 mld USD. Oznacza to wzrost w porównaniu z 97 r. o 255 mln USD. Wolumen sprzedaży mierzony w analogicznych okresach wzrósł o 12, 8 proc. Z wymienionej sumy 6 mld blisko 3,2 mld zostało przeznaczone na ATL. Zwiększone budżety marketingowe zasiliły głównie operacje europejskie. Było to przede wszystkim związane z wprowadzeniem dwóch nowych produktów: Persil Tablets (pastylek do prania) oraz szamponu Thermasilk. W 1998 r. budżet marketingowy koncernu w Europie stanowił wartość 11,5 proc. wolumenu sprzedaży (w porównaniu z 1997 r. oznacza to wzrost o 1 proc.)