M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

2,1 mld zł zebranych składek dało MetLife awans z szóstej na trzecią pozycję

Maciej Burlikowski | 9 kwietnia 2015, 06:00

Zysk netto MetLife TUnŻiR w 2014 r. wyniósł 351 mln zł. Kreacją reklam dla MetLife zajmuje się agencja PZL, a planowaniem i zakupem mediów dom mediowy Vizeum.

W ub.r. firma ubezpieczeniowa MetLife Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie i Reasekuracji SA (TUnŻiR) zebrała 2,1 mld zł (przypis składki), o 6,3 proc. więcej niż w 2013 r. Zarząd ubezpieczyciela wskazuje, że jest to dobry wynik, na całym rynku ubezpieczeń na życie zanotowano bowiem spadek przypisu o ponad 8 proc. To pozwoliło TUnŻiR MetLife awansować z szóstej na trzecią pozycję na rynku.

- Spadek składki na rynku ubezpieczeń na życie spowodowany był ograniczeniem sprzedaży lub całkowitym wycofaniem się wielu ubezpieczycieli z oferowania polis o charakterze inwestycyjnym sprzedawanych w placówkach bankowych. Na obniżenie atrakcyjności takich form oszczędzania wpłynął zarówno spadek stóp procentowych, jak i likwidacja pewnych ulg podatkowych. Pod wpływem działań informacyjnych prowadzonych przez Rzecznika Ubezpieczonych, UOKiK i KNF klienci baczniej zaczęli przyglądać się takim produktom i ich dopasowywaniu do swoich rzeczywistych potrzeb, co dodatkowo mogło obniżyć sprzedaż. W pozostałych segmentach rynku, przede wszystkim w ubezpieczeniach ochronnych, nastąpiło polepszenie koniunktury i wyraźny trend wzrostowy - mówi Łukasz Kalinowski, prezes i dyrektor generalny MetLife TUnŻiR.

Zysk netto MetLife TUnŻiR w 2014 r. wyniósł 351 mln zł.

Od ub.r. spółka posługuje się marką MetLife. Jesienią rozpoczęła się kampania reklamowa firmy pod hasłem ”Rozwijamy się dla Ciebie od ponad 145 lat”. Ubezpieczyciel przedstawia siebie jako globalną firmę oferującą ubezpieczenia, emerytury i inwestycje. Brand hero marki jest piesek Snoopy z komiksu ”Fistaszki” autorstwa Amerykanina Charlesa Schulza. Kreacją reklam dla MetLife zajmuje się agencja PZL, a planowaniem i zakupem mediów dom mediowy Vizeum, który w wyniku wygranego w ubiegłym miesiącu przetargu przejął ten budżet od Mindshare.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,