Zagranica

Etihad ogłasza globalny przetarg na media

Linie lotnicze Etihad Airways niebawem wystartują z kolejną kampanią.

Etihad Airways ogłosił przetarg na zakup i planowanie mediów. Linie lotnicze z Abu Dhabi poszukują domu mediowego, który obsłuży ich główną markę, ale również zależne Alitalię oraz Air Serbia. Przetarg ma rozstrzygnąć się do końca maja. Na short-liście jest m.in. MediaCom, który obecnie kupuje dla linii media. Drugim podmiotem, który współpracuje z Etihad, jest DigitalBi, agencja, która odpowiada za działania digitalowe, medialną strategię cyfrową i marketing afiliacyjny.
Od 2005 r. do 2012 r. media dla linii lotniczych kupowało OMD. Obecnie za budżet kreatywny linii lotniczych odpowiada M&C Saatchi, który nie bierze udziału w przetargu.
W ubiegłym roku Etihad, po zainwestowaniu we włoskie linie lotnicze Alitalia, stały się czwartym pod względem wielkości przewoźnikiem podniebnym na rynku europejskim, obsługują rocznie 25 mln pasażerów. Linie są również głównym sponsorem jednego z najbogatszych klubów piłkarskich świata – Manchesteru City.

(Campaign)