Przetargi

12 agencji w przetargu strategiczno-kreatywnym Polkomtela

W przetargu strategiczno-kreatywnym, który rozpisał Polkomtel SA, właściciel marek Plus GSM, Simplus oraz Sami Swoi (patrz DS "MMP" z 9...

W przetargu strategiczno-kreatywnym, który rozpisał Polkomtel SA, właściciel marek Plus GSM, Simplus oraz Sami Swoi (patrz DS “MMP” z 9 września), startuje 12 agencji, w tym: Scholz & Friends, Ad Fabrika/FCB, Red8, Papagayo, McCann-Erickson (dotychczas pracująca dla marki Plus GSM) i Euro RSCG Warsaw (obsługująca Simplusa). W pierwszej fazie przetargu mają miejsce agencyjne prezentacje. Po zakończeniu tej fazy wybrane agencje zostaną zbriefowane i zaproszone do przetargu. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że celem przetargu jest wybranie 2 agencji do obsługi wiodących marek Polkomtela oraz 2 agencji BTL-owych. Nie udało nam się tych informacji potwierdzić z przedstawicielami Polkomtela. Termin rozstrzygnięcia przetargu nie jest znany. Równocześnie toczy się przetarg na obsługę mediową Polkomtela (patrz DS “MMP”31 sierpnia); na krótkiej liście przetargu są domy mediowe: MediaCom Warszawa, Mediaedge:cia, Optimedia Poland, Universal McCann oraz Zenith Media. Obecnie planowaniem i zakupem mediów dla marek Plus GSM i Simplus zajmuje się dom mediowy Universal McCann, a dla nowej marki Sami Swoi pracuje Mediaedge:cia. Przetarg mediowy rozpoczął się w maju br. Według szacunków domu mediowego Starlink na podstawie danych Expert Monitora i Media Watch wydatki reklamowe netto firmy Polkomtel SA wyniosły w ub.r. ok. 87 mln zł. (AMS)