Kraj

Orange zmienia wizualizację marki

Nowy system komunikacji i claim mają odzwierciedlać nową filozofię marki definiującą biznes, oferty produktów przez pryzmat rzeczywistych potrzeb klientów.

Orange zmienia wizualizację marki
Operator telekomunikacyjny Orange Polska zmienia wizualizację swojej marki. Dotychczasowy logotyp pozostaje bez zmian. Dodano do niego natomiast nowy system komunikacji oparty na potrzebach klientów, na tym, co jest ważne z ich punktu widzenia. W badaniach prowadzonych m.in. w Polsce ustalono kluczowe obszary z życia klientów, w których Orange może ich wspierać, dostarczając najlepsze dla nich rozwiązania. Są to m.in.: bliscy, dom, mobilność, rozrywka, pieniądze, technologie, firma. Oferty Orange będą odtąd umieszczane w wyrazistych kontekstach, zrozumiałych dla klientów, przedstawiających potrzeby oraz odpowiedź Orange na nie w postaci produktów i usług. Jej esencją ma być nowe hasło marki: ”Liczy się to, co ważne dla ciebie”. Nowa wizualizacja marki wiąże się także z rozszerzeniem gamy kolorów wykorzystywanych w przekazach i materiałach reklamowych: do czterech dotychczas standardowych, czyli pomarańczowego, czarnego, białego i szarego, dodano pięć kolejnych: niebieski, żółty, fioletowy, zielony i różowy.  

Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej Orange Polska, przekonuje, że nie jest to jedynie zmiana wizualizacji, ale odzwierciedlenie o wiele głębszej rewizji filozofii marki, tego, jak Orange postrzega swoje miejsce w świecie potrzeb współczesnych konsumentów: – Na rynku usług telekomunikacyjnych występuje ogromna komodytyzacja. To, co marki oferują, jest bardzo łatwo duplikowalne. Grupa Orange uznała, że zaistniała potrzeba nadania wyrazistości marce i wartościom, które ona ze sobą niesie.

Z kolei Michał Paschalis-Jakubowicz, dyrektor marketingu ofert dla domu Orange Polska, wskazuje, że przykładem konstruowania ofert i tworzenia nowych produktów właśnie z punktu widzenia potrzeb klientów może być usługa CyberTarcza, czyli sieciowa ochrona modemów klientów Orange przed szkodliwymi atakami z sieci, którą operator włączy sukcesywnie i bezpłatnie wszystkim swoim internetowym klientom.

Orange wprowadzi też nowe oferty – pojawią się m.in. trzy nowe pakiety usług (telefon komórkowy, stacjonarny, internet i telewizja) – Pakiet Rodzinny (za 94,96 zł miesięcznie), Pakiet Komfortowy (157,97 zł), Wygodny (159,88 zł). Także oferta dla małych firmy (SoHo) została uproszczona do czterech pakietów (od 29,99 zł netto do 129,99 netto).

Zmianie wizualizacji marki towarzyszy kampania reklamowa. Jej część wizerunkowa kosztowała 7 mln zł. Kolejne, już produktowe reklamy, będą finansowane ze standardowego budżetu mediowego operatora. Obecna faza kampanii zaplanowana jest do drugiej połowy czerwca. Za kreację odpowiada agencja Publicis (Publicis Poland adaptował kreacje Publicis Conseil do potrzeb polskiego rynku), planowaniem i zakupem mediów zajmuje się zaś dom mediowy Initiative.

Upraszczanie ma nie tylko przebiegać w ofercie produktowej, ale także w sferze kontaktów z klientami – w wybranych salonach Orange już można elektronicznie ”zapisać się” na konkretną godzinę, bez konieczności oczekiwania w kolejce (ma to być sukcesywnie rozszerzane), a do końca br. klienci operatora z domowego komputera będą mogli umówić się na wizytę w wybranym salonie, wybranego dnia, na konkretną godzinę.