M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Masz Prawo Wiedzieć" - akcja społeczna dzienników Polskapresse

Serwis Dzienny | 17 września 2004, 00:00

Polskapresse prowadzi akcję na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego pod hasłem "Masz Prawo Wiedzieć". Bierze w niej udział dziewięć dzienników regionalnych...

Polskapresse prowadzi akcję na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego pod hasłem "Masz Prawo Wiedzieć". Bierze w niej udział dziewięć dzienników regionalnych Polskapresse: "Dziennik Bałtycki", "Dziennik Zachodni", "Słowo Polskie/Gazeta Wrocławska", "Trybuna Śląska", "Gazeta Krakowska", "Express Ilustrowany", "Gazeta Poznańska", "Głos Wielkopolski" i "Dziennik Łódzki". Gazety promują prawo dostępu każdego obywatela do informacji publicznej. Przedstawiają urzędy przyjazne i chcą wpływać na nieprzyjazne, aby otworzyły się na obywateli, oraz wskazują czytelnikom, co robić, kiedy urzędnicy odmawiają udostępniania informacji publicznej. W akcję "Masz Prawo Wiedzieć" zaangażował się inicjator Ustawy o dostępie do informacji publicznej, która weszła w życie we wrześniu 2001 r., prof. Antoni Kamiński, były prezes Transparency International - Polska. Dzienniki Polskapresse uruchomiły specjalne telefony interwencyjne oraz strony e-mailowe. Dodatkowo została uruchomiona strona internetowa akcji www.maszprawo.naszemiasto.pl. "Już po pierwszym tygodniu akcji obserwujemy ogromne nią zainteresowanie - powiedziała Maria Juszczyk, wiceprezes Polskapresse. - Nie określamy terminu zakończenia akcji. Potrwa tak długo, jak długo będzie pomocna czytelnikom i będzie trafiać w ich codzienne potrzeby". (KP)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,