Wystartowała kampania reklamowa firmy Roleski. Jej autorem jest fotograf Oliviero Toscani. Firma zapewnia, że to pierwsza prowadzona z tak dużym rozmachem współpraca polskiej marki z legendą włoskiej fotografii.
Rodzinna firma Roleski istnieje od 1972 r. Jest producentem keczupów, majonezów, musztard, sosów i dressingów. Zdecydowała się na powierzenie kreacji nowej kampanii reklamowej Oliviero Toscaniemu.
Na potrzeby kampanii zespół kreatywny Oliviero Toscani Studio stworzył Królewską Republikę Roleski. Na dwunastu zdjęciach prezentowani są bohaterowie fantastycznej krainy – królowie, senatorowie i jej ambasadorowie – od Katarzyny Wyśmienitej, Królowej Ketchupu, Prezydent Republiki, Zwierzchnika Sił Zbrojnych Fantazji po Henryka Tradycyjnego, Królewicza Majonezów, Senatora Republiki, Komisarza ds. Przyjęć i Bankietów.
Powstał też hymn propagujący główne hasła Republiki: Wolność, Wyobraźnia, Smak, bazujący na jednej z etiud Fryderyka Chopina.
Za fryzury modeli odpowiadał Michel Mordaq, za makijaż – Ludia Poulus, za produkcję wideo – Fabrizio Spucches, za scenografię – Stefano Beggiato.
Pierwszy etap kampanii “Wolność, Wyobraźnia Smak”, której wartość wynosi 5,5 mln zł, to trwająca 4 tygodnie emisja 30-sekundowego spotu telewizyjnego w głównych stacjach telewizyjnych (TVP2, TVP1, TVN, Polsat) oraz ich kanałach tematycznych, a także działania outdoorowe w największych miastach w Polsce. W kolejnych etapach zaplanowano również kampanię prasową i działania niestandardowe.
Za planowanie i zakup mediów wykorzystanych w kampanii odpowiada agencja Creative Media, natomiast obsługę PR-ową projektu realizuje agencja Republic.