Zagranica

Dobry I kwartał dla Adidasa

Przedstawiciele niemieckiego producenta oświadczyli, że obydwa brandy, tj. Adidas i Reebok, odnotowały w I kw. wzrosty sprzedaży i zysku netto właściwie we wszystkich regionach.

Szefowie Adidas AG przedstawili wyniki finansowe I kwartału br. Zysk netto w omawianym okresie wyniósł 221 mln euro i był o 8,2 proc. wyższy niż w analogicznym okresie roku poprzedzającego, kiedy to wyniósł 204 mln euro. Uwzględniając różnice kursowe, sprzedaż Adidas AG w I kw. br. wyniosła 4,08 mld euro, co oznacza wzrost o 9 proc.

Wartość sprzedaży producenta wzrosła poza Rosją we wszystkich regionach. W Chinach jej wzrost wyniósł 21 proc., w Europie Zach. ponad 11 proc., a na bardzo sensytywnym rynku amerykańskim o 7 proc.

Nadal największym problemem producenta jest sprzedaż kolekcji i akcesoriów linii TaylorMade-Adidas Golf, tutaj sprzedaż spadła o kolejne 9 proc.

Dobre wyniki zanotował też Reebok przejęty przez Adidasa w 2006 r. za 3 mld euro. Ten brand miał kolejny kwartał wzrostu sprzedaży – tym razem o 9 proc. w porównaniu z I kw. roku 2014.

(WSJ)