M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Gemius, Nielsen i Millward Brown wspólnie zbadają media

Tomasz Wygnański | 7 maja 2015, 06:00

Projekt dotyczy badań telewizji, internetu, prasy i radia.

Firmy Gemius, Nielsen i Millward Brown przygotowują się do wprowadzenia na rynek projektu połączenia badań mediów - telewizji, internetu, prasy i radia. Reklamodawcy mają otrzymać jedną multimedialną bazę danych do planowania kampanii reklamowych. Pomiar umożliwi planowanie i emitowanie reklam z uwzględnieniem wszystkich rodzajów mediów i treści reklamowych (w tym również wideo i mobilnych), a także profilu społeczno-demograficznego oraz konsumenckiego grup docelowych.
Niezależnie od wspólnych działań Gemius przygotowuje się, aby przejść na dzienny system dostarczania danych (obecnie jest miesięczny), które będą prezentować sposób, w jaki internauci korzystają ze stron WWW za pomocą poszczególnych typów urządzeń (w tym tabletów i smartfonów). Gemius zapowiada wdrożenie tej funkcjonalności już w lipcu. 
Elżbieta Gorajewska, dyrektor zarządzający firmy Nielsen Audience Measurement, wyjaśnia: - Ten projekt to dla nas doskonała okazja, aby wdrożyć praktykę badawczą, która od lat funkcjonuje w USA i na rynkach europejskich, np. we Włoszech. Telewizja ma niezmiennie silną pozycję na rynku reklamy. Jego drugim filarem jest internet, który jest coraz silniejszy i można go traktować jako medium komplementarne do telewizji. Oba te środki przekazu występują obok siebie w mediaplanach. Rynek oczekuje więc spójnych danych dla tych dwóch mediów - przekonuje szefowa Nielsen Audience Measurement.

- Jedną z największych potrzeb naszych klientów jest dostęp do danych, które obejmują cały rynek, w tym internet. Dla marketerów ważniejsze od tego, w jakim modelu będą emitować reklamy, jest to, aby dotrzeć z przekazem do odpowiedniej grupy docelowej. Tymczasem konsumenci są rozproszeni. Korzystają nie tylko z różnych mediów, ale też z wielu urządzeń, na ekranach których przeglądają internet - mówi Krzysztof Kruszewski, prezes firmy Millward Brown.

Projekt ma zadebiutować na rynku jeszcze w tym roku.