Kraj

Startuje druga odsłona kampanii "Weź mnie w obroty"

Carlsberg kontynuuje zachęcanie do wyboru piwa w butelkach zwrotnych.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F5ZjJvUf8kWo%26feature%3Dyoutu.be%22%7D
Wystartowała druga odsłona kampanii informacyjno-społecznej Carlsberga “Weź mnie w obroty”, która po raz pierwszy została uruchomiona w maju 20114 r. (MMP24 z 21 maja 2014). Akcja dedykowana jest szklanej butelce zwrotnej. Cztery nowe spoty, animacje edukacyjne i nowe odcinki komiksów to tylko niektóre aktywności w ramach kampanii zaplanowane do września 2015 r. Patronat merytoryczny nad działaniami ponownie objęła Fundacja Nasza Ziemia.

Jak przekonuje organizator akcji, w Polsce co drugie piwo jest nalewane do butelki zwrotnej, ale jedynie 6 proc. konsumentów przy zakupie piwa zwraca uwagę, w jakim opakowaniu jest ono sprzedawane. Aktualnie w naszym kraju krąży blisko 400 mln tych opakowań, a każde ponowne użycie butelki zwrotnej pomaga dbać o środowisko poprzez zmniejszenie zużycia  energii i naturalnych surowców do produkcji nowych opakowań. Takie proekologiczne podejście pozwala zaoszczędzić pieniądze konsumentów (kaucja). Jedna butelka zwrotna może być użyta minimum 20 razy, dziś to zaledwie 8-12 cykli. Kampania “Weź mnie w obroty” od zeszłego roku stara się zwiększyć świadomość ekologiczną konsumentów i zachęcić do zmiany przyzwyczajenia, by zamiast wyrzucać butelki, odnosić je do punktów handlowych.

Kampania będzie informować i zachęcać Polaków do działania, głównie za pośrednictwem strony internetowej, profilu w Facebooku oraz kanału YouTube. Dodatkowo będzie można śledzić działania “Weź mnie w obroty” w Instagramie. 
Powstaną również cztery nowe spoty, w których główny bohater w humorystyczny sposób będzie musiał zmierzyć się z wyzwaniami butelki zwrotnej. Kolejne będą miały swoją premierę co 2 tygodnie. W ramach kampanii powstaną także dwa krótkie filmy edukacyjne w technice myślenia wizualnego. Co tydzień w fanpage’u kampanii prezentowane będą odcinki komiksów o przygodach butelki zwrotnej. Do współpracy oprócz znanych już fanom FB autorów – Marty Zabłockiej i Dennisa Wojdy – zaproszeni zostali nowi rysownicy – Berenika Kołomycka i Maciej Łazowski. Wybrane komiksy ozdobią gadżety kampanii (kubki, podkładki pod szklanki), które będzie można zdobyć w konkursach.
Powróci również gra w fanpage’u ”Weź mnie w obroty”, w której za najlepsze wyniki w „wirtualnym” zbieraniu i oddawaniu butelek internauci nagradzani będą ekotorbami uszytymi w pracowni społecznej ze zużytych bannerów firmowych.  
Organizatorzy wyróżnią również sklepy, które będą honorowały butelki zwrotne bez okazywania paragonu. Dodatkowo każdy  nowy punkt handlowy przyjazny butelce zwrotnej otrzyma specjalną naklejkę do umieszczenia na drzwiach, aby informować konsumentów, że w tym miejscu można bez przeszkód zwrócić butelkę.
Za kreację i koordynację kampanii odpowiada agencja Task Force Consulting.