M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

UPC Polska ma ponad milion klientów szerokopasmowego internetu

Piotr Machul | 11 maja 2015, 06:00

Zdaniem kierownictwa firmy wzrost liczby klientów usług w pierwszym kwartale br. wynikał nie tylko z organicznego rozwoju, ale także z konsekwentnego konsolidowania rozdrobnionego rynku.

UPC Polska osiągnęło w pierwszym kwartale 2015 r. liczbę 1, 004 mln klientów internetu. Ponad 2,7 mln gospodarstw domowych, które znajduje się już w zasięgu sieci UPC Polska, może korzystać z internetu o prędkości do 250 Mb/s.

Liczba klientów internetu szerokopasmowego UPC zwiększyła się w ciągu ostatnich trzech miesięcy o 6,8 tys. Rośnie też liczba klientów pozostałych usług cyfrowych: w pierwszym kwartale RGU (liczba sprzedanych usług) telewizji cyfrowej zwiększyło się do poziomu 921,7 7 tys. (czyli o 2,9 tys. w porównaniu do stanu na koniec IV kwartału 2014 r.), a telefonii o 3,5 tys., do poziomu 559,9 tys. Wraz ze wzrostem liczby klientów telewizji cyfrowej UPC, zmniejsza się też liczba osób korzystających z telewizji analogowej. Liczba ta wyniosła na koniec I kwartału 266,6 tys. Łącznie, liczba usług wyniosła na koniec I kwartału 2,75 mln, a liczba klientów – 1,42 mln.

Zdaniem kierownictwa firmy w pierwszym kwartale wzrost liczby usług wynikał nie tylko z organicznego rozwoju, ale także z konsekwentnego konsolidowania rozdrobnionego rynku – na początku roku UPC Polska sfinalizowało transakcję nabycia 100 proc. udziałów lokalnego operatora telekomunikacyjnego E-Siemianowice sp. z o. o., świadczącego usługę dostępu do internetu, telefonu i telewizji klientom na terenie Siemianowic Śląskich i Chorzowa. E-Siemianowice ma w swoim zasięgu kilkanaście tysięcy gospodarstw domowych.