Zagranica

Tesco sprzeda swoje usługi mobilne

Brytyjska sieć w kolejnej próbie zredukowania swego największego w historii długu wynoszącego już 22 mld funtów ogłosiła zamiar sprzedaży swoich usług mobilnych, z których korzysta 4 mln użytkowników.

W tej chwili Tesco Mobile to spółka joint venture z O2, gdzie obydwa podmioty mają po 50 proc. udziałów.

Przypomnijmy, że niedawno Tesco sprzedało swój serwis filmowy Blinkbox. Obecnie szuka także intensywnie nabywcy badawczej agencji marketingowej Dunhumby (odpowiadającej m.in. za program Tesco Clubcard). Według nieoficjalnych informacji nabyciem Dunhumby za ok. 2 mld funtów zainteresowany jest holding WPP.

Naturalnym nabywcą Tesco Mobile byłby w innych uwarunkowaniach operator i współudziałowiec czyli O2. Problem w tym, że ten operator sam szuka nabywcy i rozważa ofertę hiszpańskiej firmy Telefónica, która wraz z konsorcjum z Hongkongu – Hutchison Whampoa – zaoferowała nabycie O2 za kwotę 9,25 mld funtów. 

(RetailUpdate)