Kraj

Przychody Agory w I kwartale wzrosły o 11 proc.

Grupa finalizuje też prace nad własną platformą technologiczną. Start jeszcze w II kwartale.

Przychody Grupy Agora w I kwartale br. wyniosły 282,8 mln zł i wzrosły w porównaniu z 1Q 2014 r. o 11,3 proc. Największy wpływ na wzrost przychodów grupy miała wyższa niż rynkowa frekwencja w kinach sieci Helios, która przełożyła się na wyższe o 22,7 proc. przychody ze sprzedaży biletów, wynoszące 50,9 mln zł. Dodatkowo pozytywny wpływ na poziom przychodów Grupy Agora miała działalność filmowa, której wpływy wyniosły 8,4 mln zł i która wraz z przychodami ze sprzedaży barowej odpowiada za wzrost przychodów z pozostałej sprzedaży do 39,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były wyższe o 4,1 proc. i wyniosły 115,5 mln zł. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się o 13,6 proc., do kwoty 37,6 mln zł,
Zysk netto spółki wyniósł 1,3 mln zł.
 – Grupa odnotowała poprawę wyników operacyjnych na wszystkich poziomach oraz zysk netto. Ten sukces to bez wątpienia zasługa rekordowej frekwencji w kinach sieci Helios oraz dynamicznie rozwijającej się działalności filmowej w ramach segmentu Film i Książka – powiedział Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.
Wyniki segmentu Prasa były pod presją ograniczania wydatków na reklamę w prasie, a także niższej w porównaniu z ubiegłym rokiem sprzedaży egzemplarzowej oraz inwestycji w rozwój cyfrowy.
Przychody reklamowe w “Gazecie Wyborczej” zmniejszyły się o 10,1 proc., a w “Metrze” o 12,8 proc.
Przychody ze sprzedaży wydawnictw segmentu wzrosły o 5,1 proc., do kwoty 33 mln zł, pomimo utrzymującego się trendu spadkowego w zakresie sprzedaży wydawnictw papierowych. Wzrost ten jest efektem wpływów z dystrybucji cyfrowej dziennika, a także podwyżki ceny egzemplarzowej “Gazety Wyborczej”.
Przychody segmentu Film i Książka wzrosły o 36 proc., do 96,4 mln zł. Stało się to głównie za sprawą rosnącej frekwencji kinowej, która zaowocowała wzrostem przychodów ze sprzedaży biletów do kin o 22,9 proc.
Frekwencja w kinach sieci Helios w I kw. 2015 r. sięgnęła 2,9 mln widzów i zwiększyła się o 20,9 proc. Agora sprzedała 0,3 mln książek i książek z płytami, a przychody z działalności wydawnictwa wyniosły 9,8 mln zł.
W I kw. 2015 r. przychody ze sprzedaży reklam na nośnikach AMS wzrosły do kwoty 31,2 mln zł. W I kwartale br. AMS kontynuował prace nad budową wiat przystankowych w Warszawie. Pod koniec kwietnia 2015 r. wspólnie zaprezentowano dwusetną, a zarazem pierwszą seryjną wiatę.
Z kolei segment Internet odnotował w okresie styczeń-marzec br. wzrost przychodów do kwoty 31,8 mln zł (o 19,1 proc.), głównie za sprawą rosnących wpływów ze sprzedaży reklam internetowych.
Przychody segmentu radiowego sięgnęły 21,5 mln zł – to oznacza wzrost o 18,8 proc.
Kierownictwo spółki deklaruje m.in. intensywne rozwijanie działalności filmowej. Jako partnera jednego z projektów pozyskała Dentsu Aegis Network. – Dentsu to firma bardzo aktywna na rynku mediowym, z którą współpracujemy od lat. Dziś, jak inne podmioty, szuka możliwości rozwijania swojego biznesu. Cieszymy się, że do naszego pierwszego samodzielnego projektu filmowego udało nam się zaangażować właśnie Dentsu jako partnera – mówi Grzegorz Kossakowski, członek zarządu spółki.
Jednocześnie kierownictwo firmy potwierdziło, że finalizuje prace nad własna platformą technologiczną, która zastąpi Piano. – Jeszcze w II kwartale uruchomimy własną platformą technologiczną, która stopniowo zastąpi tę udostępnianą przez Piano. Pozwoli nam to jeszcze precyzyjniej dopasować naszą ofertę mediową do potrzeb odbiorców. Nie zmienia to jednak naszej prognozy: na koniec 2016 r. chcemy mieć 75 tys. cyfrowych subskrypcji “Gazety Wyborczej” – deklaruje Kossakowski.