Kraj

Wzrost przychodów ZM Henryk Kania po pierwszym kwartale

Producent wyrobów wędliniarskich osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 206,3 mln zł, co oznacza wzrost o 27 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim.

ZM Henryk Kania SA, producent wyrobów wędliniarskich i mięsnych, osiągnął po pierwszym kwartale br. przychody ze sprzedaży w wysokości 206,3 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 27 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Zysk netto spółki wyniósł 8,76 mln zł i jest o 45,2 proc. wyższy niż przed rokiem.
Według danych instytutu GfK Polonia w pierwszym kwartale 2015 r. penetracja rynku w kategorii wędlin paczkowanych pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro osiągnęła poziom ok. 24 proc., co oznacza, że w analizowanym okresie produkty te nabyło ponad 3,2 mln gospodarstw domowych (Źródło: GfK Polonia, I kwartał 2015). Tym samym spółka zanotowała wzrost w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 r., kiedy liczba gospodarstw domowych, które przynajmniej raz kupiły produkty pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro, osiągnęła poziom nieco ponad 2 mln.
W pierwszym kwartale 2015 r. udział wartościowy kabanosów paczkowanych pod marką Henryk Kania i Henryk Kania Maestro na rynku wyniósł 18 proc., co oznacza wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, w którym rynkowy udział wartościowy dla tej kategorii produktów wyniósł 14 proc. Wyraźnie widoczne tendencje wśród konsumentów, którzy coraz częściej sięgają po paczkowane produkty mięsne, pozwalają stwierdzić, że wędliny w opakowaniach mogą w najbliższych latach zdominować rynek i znacząco zwiększyć udział w koszyku zakupów wobec tych sprzedawanych na wagę.
Spółka realizuje strategię skoncentrowaną na poszerzaniu asortymentu oferowanych produktów oraz długofalowej współpracy z czołowymi sieciami handlowymi w kraju, takimi jak m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Kaufland, Lidl, Makro, Real czy Żabka.