Kraj

Plus i Cyfrowy Polsat skonsolidują wart 400 mln zł budżet mediowy

Obsługiwany dotychczas przez PHD Media Direction i Media Direction OMD budżet ma trafić pod jeden dach - rusza przetarg.

Cyfrowy Polsat, operator największej w kraju platformy telewizji satelitarnej i telewizji Polsat, oraz należący do niego Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, postanowiły skonsolidować obsługę swoich budżetów mediowych w jednej agencji. Ich łączne wydatki mediowe to ok. 400 mln zł, będzie więc to zapewne jeden z największych tegorocznych przetargów mediowych.

Dotychczas dla Cyfrowego Polsatu pracował dom mediowy PHD Media Direction, dla Polkomtela zaś Media Direction OMD. Oba należą do grupy Media Direction w ramach holdingu Omnicom Group. Liczby ani nazw pozostałych agencji mediowych zaproszonych do udziału w przetargu przedstawiciele Polkomtela i CP nie zdradzają, ale ponoć lista jest ”szeroka”.

Polkomtel w ub.r. ściął swoje wydatki mediowe, w porównaniu z 2013 r. o 30 proc. (z 411,2 mln zł do 285,2 mln zł), natomiast Cyfrowy Polsat podwoił swój budżet mediowy (z 55,8 do 112,3 mln zł – wszystkie dane obejmują tylko wydatki na media ATL, bez internetu, dane cennikowe za Kantar Media).

Organizatorzy przetargu nie chcą deklarować terminu jego zakończenia, procedury mogą potrwać do połowy roku.

W przypadku przynajmniej części wspólnych kampanii media na potrzeby kampanii online kupował dom mediowy Carat Polska (grupa Dentsu Aegis Network). Nie udało nam się ustalić, czy konsolidacja budżetu będzie dotyczyła także tej jego części.