Kraj

Leo Burnett, Vizeum i Posterscope przygotowały kampanię "Kocham. Nie biję"

Koncepcja zintegrowanej komunikacji społecznej obejmuje telewizję, outdoor, print, materiały BTL, radio oraz działania digital.

Leo Burnett, Vizeum i Posterscope przygotowały kampanię "Kocham. Nie biję"
Agencje Leo Burnett, Vizeum i Posterscope przygotowały kampanię społeczną “Kocham. Nie biję”. Kampania ma zwrócić uwagę na problem stosowania wobec dzieci kar cielesnych.  
Zdaniem fundacji Krajowe Centrum Kompetencji, która koordynuje akcję, w wielu rodzinach bicie jest wciąż stosowaną i akceptowaną metodą wychowawczą, a większość dorosłych Polaków nie widzi nic złego w wymierzaniu klapsa niegrzecznemu dziecku. Dzieje się tak pomimo nowelizacji ustawy z 2010 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie zakazującej stosowania kar cielesnych.
– Najnowszą kampanią “Kocham. Nie biję” chcemy przerwać ponury zwyczaj stosowania kar cielesnych. Proponujemy rodzicom metody wychowawcze bez uciekania się do przemocy. Uważamy również, że każdy, kto nie akceptuje kar cielesnych i ich nie stosuje wobec swoich dzieci, jest bezpiecznym rodzicem – zasługuje na atest bezpieczeństwa – wyjaśnia Czarek Sochacki, prezes fundacji Krajowe Centrum Kompetencji.
Przechodzącprzez test na uruchomionej 1 czerwca br. stronie www.strefabezpiecznegorodzica.pl, każdy może sam sobie nadać “Atest Bezpiecznego Rodzica” – akt woli (deklarację) wychowania dzieci bez użycia przemocy. 
Kampanię zdecydowały się wesprzeć znane osoby: aktorzy – Magdalena Różczka i Marcin Perchuć oraz prezenterka TVN i TVN Meteo, Omenaa Mensah.
Ze strony merytorycznej projekt wspomagać będzie Superniania, Dorota Zawadzka, która odpowiadać będzie za prowadzenie serwisu www.strefabezpiecznegorodzica.pl. Strona z biegiem czasu ewoluować będzie w kierunku portalu poświęconego szeroko pojętemu bezpiecznemu wychowywaniu najmłodszych.
Swój udział w tegorocznej edycji w charakterze partnerów potwierdziło szereg instytucji administracji publicznej: Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Minister Zdrowia, Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania, Rzecznik Praw Dziecka oraz Prokuratura Generalna.
Koncepcja zintegrowanej komunikacji społecznej obejmuje telewizję, outdoor, print, materiały BTL, radio oraz działania digital.