Zagranica

Mondelez ogłasza globalny przetarg na media

Producent Milki zmierza w kierunku konsolidacji.

Mondelez rozpoczął globalny przetarg na media. Według “AdAge” i wcześniejszych zapowiedzi marketera prawdopodobnie firma będzie szła w kierunku konsolidacji budżetu i skupienia się na mediach cyfrowych. W przetargu startują m.in. Starcom MediaVest Group i Dentsu Aegis Media. Dwa regionalne oddziały domów mediowych – PHD, który obsługiwał budżet w Wielkiej Brytanii, i Madison w Indiach – nie zostały zaproszone do wzięcia udziału w przetargu.
Dom mediowy wyłoniony w przetargu będzie miał za zadanie kontynuować strategię transformacji zakupu mediów, uprościć infrastrukturę agencji, poszerzać możliwości dotarcia do konsumenta szczególnie w obszarze e-commerce.
Mondelez, właściciel takich marek jak Belvita, Oreo, Cabury Dairy Milk i Trident, wydał w 2013 r. ok. 1,7 mld dol. na zakup mediów na całym świecie. Szacuje się, że przetarg zakończy się wczesną jesienią.

(M&M Global)