Kraj

Eurobank kusi "wypożyczką" bez oprocentowania

"Kiedy wypożyczasz kajak, to musisz oddać kajak… a nie dwa kajaki". Bank słono sobie jednak liczy za prowizję i opłatę przygotowawczą.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FhQ9K1Kl6g5w%22%7D
%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FHSSHh6Rc5yM%22%7D
Eurobank rozpoczyna nową kampanię pożyczek gotówkowych. W reklamach występuje znany aktor Piotr Adamczyk, który od 2012 r. jest twarzą reklamową banku.

Eurobank reklamuje nowy produkt o nazwie ”wypożyczka”. To nic innego jak pożyczka gotówkowa. Bank przekonuje jednak, że klient oddaje mu dokładnie tyle, ile pożyczył, czy raczej ”wypożyczył”, i wskazuje, że oprocentowanie wynosi 0 proc.

– Kiedy wypożyczasz kajak, to musisz oddać kajak… a nie dwa kajaki – przekonująco argumentuje w reklamie Adamczyk. Nawet pobieżna analiza warunków pożyczki pokazuje, że bank na tym produkcie zarabia, i to wcale niemało. Słono liczy sobie bowiem za prowizję i tzw. opłatę przygotowawczą. W przykładowej pożyczce w wysokości 5 tys. zł na rok (12 rat) oprocentowanie faktycznie wynosi 0 proc., natomiast klient zapłaci 499,95 proc. opłaty i prowizji. Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania wynosi 19,41 proc., a ostatecznie klient odda bankowi 5499,95 zł.

Kampanię dla Eurobanku realizują agencja GPD oraz dom mediowy Starcom.