Eurobank rozpoczyna nową kampanię pożyczek gotówkowych. W reklamach występuje znany aktor Piotr Adamczyk, który od 2012 r. jest twarzą reklamową banku.
Eurobank reklamuje nowy produkt o nazwie ”wypożyczka”. To nic innego jak pożyczka gotówkowa. Bank przekonuje jednak, że klient oddaje mu dokładnie tyle, ile pożyczył, czy raczej ”wypożyczył”, i wskazuje, że oprocentowanie wynosi 0 proc.
– Kiedy wypożyczasz kajak, to musisz oddać kajak… a nie dwa kajaki – przekonująco argumentuje w reklamie Adamczyk. Nawet pobieżna analiza warunków pożyczki pokazuje, że bank na tym produkcie zarabia, i to wcale niemało. Słono liczy sobie bowiem za prowizję i tzw. opłatę przygotowawczą. W przykładowej pożyczce w wysokości 5 tys. zł na rok (12 rat) oprocentowanie faktycznie wynosi 0 proc., natomiast klient zapłaci 499,95 proc. opłaty i prowizji. Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania wynosi 19,41 proc., a ostatecznie klient odda bankowi 5499,95 zł.
Kampanię dla Eurobanku realizują agencja GPD oraz dom mediowy Starcom.