Zagranica

Facebook wchodzi do Afryki

Otworzono pierwszą siedzibę serwisu na Czarnym Lądzie.

Facebook otworzył swoją pierwszą siedzibę w Afryce. Celem działań jest stymulowanie wzrostu na całym kontynencie. Główna siedziba znajduje się w Johannesburgu. Działania spółki będą na razie koncentrowały się na rynkach RPA, Kenii i Nigerii. Na czele oddziału stanie dawna pracownica Ogilvy – Nunu Ntshingila.

Zgodnie z ustaleniami Facebooka portal jest już popularny wśród Afrykanów. Od września 2014 r. do czerwca 2015 r. liczba użytkowników wzrosła o 20 proc. – ze 100 mln do 120 mln. Przestrzeń mobile jest najważniejsza dla Facebooka, a w konsekwencji również dla reklamodawców. Ponad 80 proc. użytkowników Facebooka w Afryce korzysta z niego przez smartfon. Około jeden na pięciu mieszkańców Afryki ma dostęp do internetu. Facebook zapowiedział, że będzie ściśle współpracował z rządami afrykańskich państw, operatorami komunikacyjnymi, aby pobudzić rynek, zachęcić użytkowników i reklamodawców. W I kwartale 2015 r. 52 proc. przychodów reklamowych Facebooka stanowiły rynki inne niż USA i Kanada. 

Facebook początkowo celuje w rejony Afryki Subsaharyjskiej, jak Kenia i Nigeria. Następnie – według zapowiedzi – będzie zajmował się Senegalem, Wybrzeżem Kości Słoniowej, Ghaną, Tanzanią, Rwandą, Ugandą, Zambią, Mozambikiem i Etiopią.

(M&M Global)