M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

P&G sprzedaje Coty 43 swoje marki z segmentu beauty

( red. ) | 13 lipca 2015, 06:00

W ręce Coty przejdą m.in. Max Factor i Wella - wartość transakcji szacowana jest na 12,5 mld dolarów.

P&G sprzedaje Coty 43 marki kosmetyczne za ok. 12,5 mld dolarów. Wśród nich są Wella i Max Factor. Aktualnie do marek premium w portfolio Coty należą Calvin Klein, Balenciaga, Davidoff, a także kosmetyki kolorowe Rimmel London i Astor.

Po zakończeniu transakcji Coty obejmie kontrolę nad markami Wella, Clairol, Max Factor, Hugo Boss oraz Dolce & Gabbana. Finalizacja umowy umieści Coty wśród największych i najważniejszych graczy kosmetycznych na świecie, przed Henklem i Revlonem.
Na potrzeby zarządzania nowymi brandami z koncernu Coty zostanie wyodrębniona nowa spółka typu spin-off, na której czele stanie Bart Becht, dotychczasowy prezes Coty. Szacuje się, ze przychody nowej spółki będą opiewały na ok. 10 mld dolarów. Przewiduje się zakończenie transakcji na koniec przyszłego roku.
Działanie jest związane z nową strategią P&G rezygnacji z około 100 marek, co pozwoli firmie zwiększyć nakłady na marketing pozostałych, najważniejszych marek z portfolio. W 2014 r. Coty wydał na reklamę 1,2 mld dolarów, a na pozostałe działania marketingowe – 1,5 mld dolarów. 

(Marketing Magazine)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,