Kraj

Smirnoff Import będzie konkurował z Finlandią i Absolutem

Firma Diageo od października wprowadzi w Polsce międzynarodowy wariant wódki Smirnoff pod nazwą Smirnoff Import. Dołączy on w ofercie Diageo...

Firma Diageo od października wprowadzi w Polsce międzynarodowy wariant wódki Smirnoff pod nazwą Smirnoff Import. Dołączy on w ofercie Diageo do znanej już, produkowanej w Polsce odmiany Smirnoff Vladimir. Nowy produkt pozycjonowany jest w wyższym segmencie wódek importowanych niż Vladimir, gdzie dziś obecne są praktycznie tylko dwa brandy: Finlandia i Absolut. Smirnoff Import ma odmienną od Smirnoff Vladimir butelkę i jest wytwarzany w Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Marka będzie miała wsparcie w kanale HoReCA. Akcje, m.in. degustacje, będą eksponowały czystość produktu i zachęcały do spożycia wódki bez mieszania, w postaci “shotu” z kieliszka (co jest podejściem dość nowatorskim, bo większość brandów promuje obecnie jako trendy mieszanie alkoholu w koktajlach). Działania będą prowadzone w wyselekcjonowanych najlepszych barach, mają je realizować siły sprzedażowe firmy Diageo. W ramach akcji promocyjnej w kanale detalicznym w grudniu pojawi się też Smirnoff Import w ozdobnym prezentowym opakowaniu. Częścią działań marketingowych wspierających markę była też premiera produktu połączona z wernisażem słynnego scenografa Borysa F. Kudlickiego, którą przygotowała agencja 180° PR. Segment wódek importowanych zajmuje obecnie zaledwie ok. 2 proc. polskiego rynku wódki, ale po zniesieniu 1 maja ceł na alkohol wykazuje ogromne wzrosty – w tym roku będzie to co najmniej kilkadziesiąt procent. Marka Finlandia ma obecnie prawie 70 proc. udziałów w tym segmencie, pozostałe ok. 30 proc. zajmuje Absolut. Ambicją Diageo jest dorównanie z nową marką Smirnoff Import pozycji Absoluta. (TW)