Kraj

Magda Gessler i jej "Kuchenne rewolucje" przyciągnęły najwięcej reklam

Lowe Media przygotowało zestawienie telewizyjnych celebrytów.

Z  raportu domu mediowego Lowe Media wynika, że najwięcej reklam przyciągnął program kulinarny prowadzony przez Magdę Gessler. “Kuchenne rewolucje” od stycznia do czerwca 2015 r. zarobiły dla TVN ponad 57 mln zł, o ponad 1 mln zł więcej niż przed rokiem. Jedynym celebrytą reprezentującym program telewizji publicznej, który znalazł się w pierwszej dziesiątce rankingu, jest Robert Janowski (“Jaka to melodia” TVP1).
W pierwszej piątce zestawienia oprócz Gessler znalazła się tylko jedna prowadząca, która była w ścisłej czołówce ubiegłorocznego rankingu (styczeń-czerwiec 2014) – Ewa Drzyzga, gospodyni talk show “Rozmowy w toku”.
W obydwu rankingach zajęła ona trzecie miejsce. W pierwszym półroczu 2015 r. prowadząca ta przyniosła stacji TVN 46 mln zł. Pozostali celebryci w br. po raz pierwszy trafili do pierwszej piątki rankingu.
Top 10 zestawienia wygląda następująco:
1. Magda Gessler – “Kuchenne rewolucje” – 57,1 mln zł
2. Bronisław Cieślak – “Malanowski & Partnerzy” – 50,4 mln zł
3. Ewa Drzyzga – “Rozmowy w toku” – 46,0 mln zł
4. Małgorzata Walewska, Katarzyna Skrzynecka, DJ Adamus, Paweł Królikowski, Maciej Dowbor, Piotr Gąsowski – “Twoja twarz brzmi znajomo” – 42,0 mln zł
5. Agnieszka Chylińska, Katarzyna Bujakiewicz, Jakub Wojewódzki, Filip Chajzer – “Mali giganci” – 38,6 mln zł
6. Katarzyna Dowbor – “Nasz nowy dom” – 37,8 mln zł
7. Beata Tyszkiewicz, Andrzej Grabowski, Iwona Pawlović, Michał Malitowski, Anna Głogowska, Krzysztof Ibisz – “Dancing with the stars” – 33,2 mln zł
8. Marcin Prokop, Szymon Hołownia – “Mamy cię” – 32,6 mln zł
9. Robert Janowski – “Jaka to melodia” – 29,3 mln zł
10. Sztaba/Kora/Zapendowska/Rogucki/Rock/Sykut – “Must be the music”– 28,7 mln zł

– Dobra pozycja formatów “Malanowski i Partnerzy” oraz “Rozmowy w toku” jest wynikiem dużej liczby przerw reklamowych towarzyszących tym programom. W pierwszym półroczu tego roku było to odpowiednio 1493 i 1427 przerw. Na pierwszym miejscu pod względem liczby przerw reklamowych (1731) znalazło się “Szkło kontaktowe”, dzięki temu program ten został także liderem w kategorii największej liczby wyemitowanych spotów – komentuje odpowiedzialny za przygotowanie raportu Michał Bakalarczyk z Lowe Media.
Najdłuższe bloki reklamowe w pierwszym półroczu 2015 r. emitowane były przy programie “Państwo w państwie” Przemysława Talkowskiego (średnio 15,1 spotów w jednej przerwie reklamowej). Dzięki dużej liczbie spotów w breaku program ten znalazł się też na pierwszym miejscu w kategorii “największe średnie inwestycje poczynione na blok reklamowy” – średnio 244,8 tys. zł. Reklamodawcy musieli zapłacić najwięcej za emisję 30-sekundowego spotu przy formacie “Twoja twarz brzmi znajomo”, średnia cena emisji spotu reklamowego przekroczyła tam 28 tys. zł. Na drugim miejscu znalazł się program “Hells Kitchen” z charyzmatycznym Wojciechem Amaro. Reklamodawca musiał się liczyć z wydatkiem rzędu 27,8 tys. zł za jedną emisję. Trzecie miejsce w tej kategorii  przypada programowi “Mali giganci”. 30-sekundowa reklama przy tym formacie to średni wydatek 27,4 tys. zł.