Kraj

Internauci przerywają zbyt długie materiały na YouTube

Wyniki badania IQS dla 360YT.pl.

Ponad połowa użytkowników YouTube przerywa za długie materiały filmowe, a dla 1/3 widzów długość wideo nie ma znaczenia. IQS przeprowadził dla YT360.pl badanie przy wykorzystaniu internetowej ankiety i techniki RTS. Analiza została przeprowadzona na grupie 800 Polaków w wieku 15-50 lat. 

Pierwsze pytanie, jakie zostało zadane internautom, to “Czy zdarza Ci się przerywać oglądanie filmów na YouTube z powodu zbyt długiego materiału filmowego?”. Okazało się, że 57 proc. ankietowanych osób stwierdziło, że przerywa oglądanie filmów, jeśli są one zbyt długie. Skłonność przerywania wydłużonych materiałów wideo wśród ankietowanych pogłębia się z wiekiem. W przedziale wiekowym 15-18 lat  50 proc. ankietowanych przerywa oglądanie, w wieku 9-24 lat – 55 proc. ankietowanych, 25-34 lat – 61 proc., 35-50 lat – 58 proc.

Drugie pytanie, które zostało zadane podczas badania, brzmiało: “Czy ma dla Ciebie znaczenie długość filmów na YouTube?”. Największy odsetek badanych – 32 proc. – twierdzi, że długość filmu nie ma znaczenia, drugą największą grupą byli ci, którzy stwierdzili, że wolą raczej krótsze materiały filmowe.