M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Startuje kampania społeczna promująca cydr

Katarzyna Woźniak | 7 sierpnia 2015, 06:00

Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru przekonuje do jabłkowego trunku.

W połowie lipca wystartowała kampania społeczno-gospodarcza na rzecz polskiego cydru naturalnego Zacydrowani.pl. Zainaugurowało ją Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru. Akcja potrwa do 19 września i zakończy się wielkim finałem podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru.
Celem kampanii jest zmiana ustawowej definicji polskiego cydru naturalnego – wprowadzenie jego ochrony i zapisu o produkcji cydru wyłącznie ze świeżego soku z jabłek, a także uproszczenie przepisów zezwalających sadownikom na wytwarzanie cydru. Lubelskie Stowarzyszenie Miłośników Cydru walczy o jakość i czystość naszej nowej polskiej specjalności. Sprzeciwia się produkcji cydrów z koncentratów – sztucznie aromatyzowanych i ujednolicanych. Piętnuje produkty cydropodobne, w których niska zawartość jabłek maskowana jest dodatkami smakowymi i aromatycznymi.
Kampanię poparli wokalistka, laureatka Fryderyków Natalia Przybysz, duet elektroniczny Xxanaxx oraz Andrzej Kruszewski, właściciel klubokawiarni Znajomi Znajomych. Filmy z ich udziałem można już zobaczyć m.in. na kanale YouTube Zacydrowani.pl.
W ramach akcji na specjalnej stronie WWW internauci mogą dołączyć do społeczności Zacydrowanych, popierając manifest oraz tworząc własnego Cydrofana, czyli ożywiając zielone jabłko z indywidualnie dobranymi atrybutami. Wszyscy też biorą udział w konkursie, w którym każdego dnia 30 osób wygrywa koszulkę ze swoim Cydrofanem. Akcja koszulkowa potrwa do 17 września.
Na stronie dostępna jest też deklaracja członkowska Lubelskiego Stowarzyszenia Miłośników Cydru, a platformę internetową wspiera fanpage w Facebooku.
Kampania Zacydrowani.pl będzie promowana w internecie, podczas letnich eventów, a jej finał odbędzie się 19-20 września podczas Lubelskiego Święta Młodego Cydru. Pierwszy wieczór najbardziej jabłkowego pikniku w Polsce zakończy koncert finałowy trasy "Spragnieni lata”. Wystąpią: Xxanaxx, Natalia Przybysz, Skubas, Julia Marcell, L.U.C oraz Tymon Tymański.
Za stronę koncepcyjną i strategiczną kampanii, a także wdrożenie platformy WWW oraz prowadzenie fanpage’a w Facebooku odpowiada agencja Atomclick. Komunikację PR prowadzi agencja Kuźnia PR.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,