Komisja Etyki Reklamy (KER), rozpatrując skargę konsumenta na reklamę operatora sieci komórkowej Play (P4) dotyczącej oferty internetu mobilnego ”LTE bez limitu”, uznała, że narusza ona normy Kodeksu Etyki Reklamy i może wprowadzać konsumentów w błąd.
Zgodnie z regulaminem tejże usługi, jeśli użytkownik w ciągu okresu rozliczeniowego (najczęściej miesiąca) przekroczy limit 100 lub 200 GB danych (w zależności od taryfy), to operator zastrzega sobie możliwość obniżenia szybkości transferu do maksymalnie 2 Mb/s (górna granica prędkości).
Przedstawiciel P4 biorący udział w posiedzeniu zespołu rozpatrującego tę skargę argumentował, że nawet w takiej sytuacji użytkownik w dalszym ciągu może korzystać z mobilnego internetu, nie ma mowy o zablokowaniu lub wyłączeniu usługi, a jedynie o obniżeniu parametrów. Oprócz tego przekonywał, że w regulaminie operator zastrzega, że może obniżyć prędkość transmisji, ale nie musi, nie ma tu automatyki działania, a podjęcie takiego działania podyktowane jest warunkami technicznymi tzn. znacznego obciążenia sieci, które może w istotny sposób wpływać na pogorszenie jakości połączeń transmisji danych dla pozostałych użytkowników sieci. Poza tym przedstawiciel P4 argumentował, że prędkość 2 MB/s nie jest wcale niska jak na dzisiejsze warunki, a wielu klientów P4 nadal korzysta z taryf, w których maksymalną prędkością jest 2 lub nawet 1 Mb/s.
Zespół orzekający KER uznał jednak, że skarżona reklama Playa narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy, może nadużywać zaufania odbiorców i wprowadzać ich w błąd.