M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nova Communications Group odkupiła 80 proc. udziałów w firmach Synergy i Red 8

Serwis Dzienny | 29 września 2004, 00:00

Nova Communications Group (Nova CG) odkupiła 80 proc. udziałów w agencji reklamowej Red 8 i firmie Synergy zajmującej się strategicznym...

Nova Communications Group (Nova CG) odkupiła 80 proc. udziałów w agencji reklamowej Red 8 i firmie Synergy zajmującej się strategicznym konsultingiem marketingowym. Wartość transakcji nie została ujawniona. Pozostałe 20 proc. udziałów w Red 8 i Synergy należą do kluczowych pracowników przejętych spółek. Przejęcie nastąpiło bez żadnych zmian strukturalnych czy kadrowych. Firmy w ramach Nova CG działają na zasadzie struktury holdingowej, tj. każda posiada samodzielny budżet, niezależne zadania, cele. Spółki funkcjonują oddzielnie - mają odrębne zarządy i lokalizacje biur. Łączy je przynależność do holdingu, wspólna strategia rozwoju usług, pozyskiwania nowych klientów, wsparcie eksperckie i możliwość wymiany kadr oraz systemy raportowania, a także wspólna struktura finansowa. Główni klienci agencji reklamowej Red 8 to obecnie: AmRest (KFC, Pizza Hut), Lotto, Porsche, Janssen-Cilag i Carlsberg Okocim SA (Harnaś). Sprzedaż operacyjna w 2002 r. wyniosła 1,56 mln zł. Agencja zatrudnia 20 osób. Główny klient firmy Synergy Marketing Partners Sp. z o.o. to AmRest (Ice Land, KFC i Pizza Hut). W Synergy pracuje 14 osób, ostatnio zatrudniono w niej Michała Czerwińskiego na nowo utworzone stanowisko new business development managera. Do jego zadań należy poszerzenie usług Synergy i skierowanie oferty do nowych klientów. W rezultacie tej operacji Nova CG stała się, według jej własnych estymacji, piątą grupą komunikacji marketingowej w Polsce - po Corporate Profiles DDB Group, Leo Burnett Poland Group, McCann WorldGroup w Polsce oraz Euro RSCG Group - pod względem przychodów operacyjnych (oszacowane na podstawie przychodów operacyjnych za 2003 r.; źródło: Dane InfoData). Firmy należące do Nova CG działają w różnych segmentach rynku komunikacji marketingowej: reklamą ATL zajmuje się agencja Red 8, reklamą BTL - Polymus, działaniami PR i eventami - Ciszewski PR i Polymus, telemarketingiem - Arteria, technikami promocji i wsparcia sprzedaży - Arteria, Polymus, aplikacjami CRM - Comtica, oraz strategicznym konsultingiem marketingowym Synergy, Program. Nova została strategicznym inwestorem spółek z grupy Polymus we wrześniu ub.r. Zakupiła od managementu tych spółek udziały: Polymus - 100 proc., Arteria - 85 proc., Comtica - 80 proc., i w spółce Program, której zakres działania obejmuje marketing na potrzeby płatnych kanałów telewizyjnych - 56 proc. Jest także większościowym udziałowcem firmy public relations Ciszewski PR oraz telewizji interaktywnej 4fun.tv. Dotychczasowy współudziałowiec firm Red 8 i Synergy Krzysztof Czupryna obejmuje stanowisko wiceprezesa zarządu Nova CG i będzie odpowiadał za operacyjne zarządzanie częścią spółek należących do Nova CG (Synergy, Red 8, Polymus, Arteria i Ciszewski PR). Pozostałe podlegają Dariuszowi Stokowskiemu odpowiadającemu za strategiczny rozwój grupy, w tym inwestycje, akwizycje i przejęcia nowych firm. W planach na rok przyszły według Stokowskiego jest przejęcie firmy marketing services i agencji interaktywnej. "Z kilkoma firmami prowadzimy wstępne rozmowy, ale nie mamy jeszcze konkretnych kandydatów" - powiedział Stokowski. Według niego celem Novej CG jest zostać grupą numer jeden na polskim rynku, a w perspektywie trzech lat - znaczącym dostawcą usług marketingowych w Europie Środkowej. (AMS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,