Zagranica

Walkers nie chce rezygnować ze sprzedaży batonów w rozmiarze XXL

Walkers, największy w Wielkiej Brytanii brand FMCG, nie zamierza rezygnować z największych gramatur swoich batonów Big Eat, pomimo że jego...

Walkers, największy w Wielkiej Brytanii brand FMCG, nie zamierza rezygnować z największych gramatur swoich batonów Big Eat, pomimo że jego główni rywale Cadbury i Masterfoods podjęli takie decyzje, odpowiadając tym samym na presję ze strony rządu, który chce w ten sposób walczyć z otyłością Brytyjczyków. W opublikowanym w poniedziałek przez Food and Drink Federation oświadczeniu pt. “Manifesto for Food and Health” Cadbury zapowiedziało, że wycofa największe gramatury swoich batonów – m.in. Crunchie i Boost. Batony Dairy Milk będą miały zmniejszoną gramaturę o 10 g – do 75 g. Podobnie Masterfoods zadeklarował, że zmniejszy wielkości swoich największych wersji batonów Snickers i Mars. Martin Glenn, prezes PepsiCo UK na spotkaniu zorganizowanym przez brytyjskie Stowarzyszenie Marketingowe pochwalił decyzję koncernu McDonald’s, który zobowiązał się, że największe porcje jego zestawów będą miały niższą wagę. Walkers twierdzi, że nie planuje zmian objętości swoich opakowań, natomiast do 2006 r. zamierza zmniejszyć średnią zawartość tłuszczu w batonach do poziomu 50 proc. (“BrandRepublic”)