Kraj

Biuro Handlu TVP sprzedaje licencję do znaku towarowego TVP ABC

Znak towarowy TVP ABC pojawił się już na produktach producenta wód mineralnych. Negocjowane są kolejne umowy.

Biuro Handlu TVP sprzedaje licencję do znaku towarowego TVP ABC
Znak towarowy kanału dziecięcego Telewizji Polskiej – TVP ABC – pojawił się na produktach producenta wód mineralnych Jurajska Sp. z o.o. Produkty, podobnie jak kanał TVP ABC, skierowane są do najmłodszego odbiorcy, dlatego opatrzono je grafiką czołówki, której bohaterami są postaci zwierząt.

To nie pierwsze tego typu przedsięwzięcie oparte na sprzedaży licencji do znaku towarowego realizowane przez Biuro Handlu TVP. Warość umowy z Jurajską nie została ujawniona.

Na rynku dostępnych jest już kilka produktów z logotypem TVP ABC. W marcu 2015 r. ukazał się pierwszy numer magazynu edukacyjnego “TVP ABC”, skierowany dla dzieci i rodziców (wydawca: Edipresse Polska).

Zdaniem kierownictwa Biura Handlu TVP zainteresowanie znakami towarowymi TVP stale rośnie. Obecnie w dziale merchandisingu biura negocjowanych jest kilka umów ze znaczącymi na rynku producentami nie tylko artykułów spożywczych, ale również gier, zabawek czy przyborów szkolnych.

Kanał TVP ABC został uruchomiony 15 lutego 2014 r. W br. (do 17 sierpnia) SHR, udział w rynku widowni, w grupie 4+ wynosił 0,7 proc., a w grupie 4-12 lat 4,9 proc. (dane NAM).