Kraj

Spot Apapu przypomina reklamę marki Tylenol sprzed ośmiu lat [wideo]

Za kreację nowej kampanii Apapu odpowiada agencja Brasil. Marketer twierdzi, że chciał pokazać piękno i prawdziwość ludzkiego ciała w kontekście radzenia sobie z bólem i poszukiwania ulgi w cierpieniu.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FFrNt-952N7U%22%7D
USP Zdrowie w miniony poniedziałek rozpoczęło nową kampanię marki leku przeciwbólowego Apap w nowej konwencji pod hasłem “Mądre leczenie”. Autorem kreacji jest agencja Brasil.

Spot łudząco przypomina reklamę marki leku Tylenol, również z kategorii pain, produkowanego przez firmę McNeil. Jak udało nam się ustalić, za kampanię Tylenolu pod hasłem “Feel Better” odpowiadała w 2008 r. agencja Deutsch New York.

O stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy przedstawicieli USP Zdrowie. W odpowiedzi otrzymaliśmy następujące oświadczenie: 

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22https%3A%2F%2Fvimeo.com%2Fmoogaloop.swf%3Fclip_id%3D76480184%26force_embed%3Dvimeo.com%26fullscreen%3D1%22%7D
“(…) od ponad 20 lat marka Apap przynosi Polakom ulgę w bólu, a w swoich działaniach i komunikacji jest nastawiona na człowieka. Zabieg estetyczny polegający na ukazywaniu problemu bólu przez pryzmat ludzkiego ciała jest naturalnym rozwinięciem działań komunikacyjnych marki. Emocjonalne fotografie ludzkiego ciała obrazujące miejsca bólu pojawiały się już w komunikacjach marki, także w ostatniej kampanii “Odpowiedzialny Wybór” emitowanej w latach 2013-2015. Jak wszyscy twórcy, inspirujemy się przykładami z otaczającej nas rzeczywistości czy elementami pochodzącymi z dziedziny sztuki, kultury i kinematografii oraz fotografii”.

O zajęcie stanowiska poprosiliśmy również agencję Brasil. – Zgodnie z przyjętą przez nas jakiś czas temu zasadą, nie wypowiadamy się ani na temat naszych kampanii zrealizowanych na zlecenie klientów, ani na temat kampanii stworzonych przez naszą konkurencję – przekazał nam Michał Wronecki, client service director & partner Brasil.

Media do końca br. dla USP Zdrowie planuje i kupuje dom mediowy SMG Starcom.