M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Visa, Orlen i Biedronka chwalą się sukcesem wspólnej akcji

Maciej Burlikowski | 26 sierpnia 2015, 06:00

51 proc. osób, które otrzymały kody, skorzystało z promocji.

Od od 18 maja do 28 czerwca br. trwała wspólna akcja marketingowa polskiego oddziału organizacji płatniczej Visa Europe koncernu paliwowego PKN Orlen oraz sieci dyskontów Biedronka (Jeronimo Martins). Była to największa jak do tej pory promocja płatności bezgotówkowych Visa w Polsce. Pisaliśmy o niej w MMP24.pl 19 maja br.

Za zakupy na stacjach Orlenu i w sklepach Biedronka opłaconych kartami Visa konsumenci otrzymywali kody, które po zarejestrowaniu mogli wykorzystać na zakupy u partnerów akcji: Allegro, C&A, Cinema City, Intersport, Praktiker, Telepizza oraz PKN Orlen. Kody mogli zrealizować do końca lipca br.

Organizatorzy akcji chwalą się, że 51 proc. osób, które otrzymały kody, skorzystało z promocji. Promocja przełożyła się na wzrost liczby klientów u detalistów będących partnerami przedsięwzięcia. W sieci Telepizza trzeba nawet było zatrudnić dodatkowy personel, aby na czas obsłużyć wszystkich chętnych.

Promocja otrzymała silnie wsparcie marketingowe. Spoty reklamowe ze szczegółami kampanii były emitowane w ogólnopolskiej telewizji, szeroko wykorzystywane były też nośniki reklamy zewnętrznej. Aktywną komunikację prowadzili także partnerzy – zarówno Biedronka i Orlen, jak i detaliści, u których można było zrealizować kupony promocyjne. Podczas promocji wykorzystano łącznie prawie 15 tys. plakatów i niemal 7 mln ulotek. Dodatkowo e-maile do swoich użytkowników wysłało Allegro, a Telepizza nadrukowała informację o promocji na pudełkach, w których dostarczana jest pizza. O promocji szeroko informowały swoich klientów również banki członkowskie Visa Europe.

Za strategię i kreację kampanii odpowiadała agencja reklamowa Saatchi & Saatchi Poland, za pozostałą część pracy zaś dom mediowy MEC.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,